خبرهای داغ:
رئیس دادگستری شاهرود:

بیشترین جرائم غیر عمد را تصادفات به خود اختصاص می‌دهد/ آسیب‌های بسیاری خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند

رئیس دادگستری شاهرود با بیان اینکه بیشترین جرائم غیر عمد را تصادفات به خود اختصاص می‌دهد گفت: آسیب‌های بسیاری خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند که درواقع ورود خیران در این بخش و مراسم‌هایی نظیر گل‌ریزان می‌تواند از وقوع این پیشامد‌ها جلوگیری کند
کد خبر: ۹۰۲۱۹۹۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اکبریان در مراسم گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد شاهرود که در تالار شهید بهشتی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه همه‌ساله طی ایام ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سراسر کشور جشن گلریزان برای آزادی زندانیان برپا می‌شود، افزود: علیرغم افزایش آمار در پرونده‌های قضایی با کاهش پنج‌درصدی ورود به زندان در شاهرود مواجه هستیم که نشان می‌دهد با اقدامات پیشگیرانه توانستیم از ازدیاد زندانیان دربند جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به انجام اقدامات مؤثر در راستای کاهش ورودی زندانیان و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شاهرود گفت: با توجه به اینکه قشر جوان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و از سوی دیگر آگاهی و آموزش در پیشگیری از وقوع جرم، لذا تلاش شد تا با حضور در دبیرستان‌ها جرائم مطرح شود.
رئیس دادگستری شاهرود با بیان اینکه برگزاری مراسم گلریزان باعث آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می‌شود، بیان کرد: به منظور کاهش ورود افراد دربند شورای حل اختلاف ویژه زندان از یک سال پیش در شاهرود تشکیل‌شده است که در واقع می‌کوشد تا زمینه رضایت شاکیان را فراهم کند.
اکبریان با بیان اینکه تاکنون ۱۰ پرونده قضایی در شورای حل اختلاف ویژه زندان منجر به سازش شده است، تصریح کرد: این شورا ضمن گفتگو با شاکیان تلاش دارد تا آمار زندانیان به حداقل کاهش پیدا کند.
وی افزود: بیشترین جرائم غیر عمد را تصادفات به خود اختصاص می‌دهد لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم در شورای ترافیک شهرستان نقاط حادثه خیز شناسایی و برای حل آن راهکار‌های لازم ارائه شد، زیرا کاهش میزان تصادفات در به حداقل رسیدن جرائم غیر عمد مؤثر است.
رئیس دادگستری شاهرود بابیان اینکه به قضات توصیه شده از طلبکاران تا جایی که حق و حقوق خواهان تضعیف نشود مهلت بگیرند، گفت: با توجه به زیاد بودن پرونده‌های قضایی در شاهرود تقسیط بدهی‌های مالی به ویژه در دو حوزه مهریه و تصادفات زمینه آزادی افراد را فراهم می‌کند.
اکبریان در ادامه تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان کمک‌های خوبی را به خانواده‌های زندانی‌ها در راستای جلب رضایت شاکیان انجام می‌دهد و از سوی دیگر با توجه به اینکه اکثر این متهمان هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارند بنابراین تا جایی که در اختیار قضات است تخفیف در مجازات این افراد اعمال می‌شود.
وی افزود: آسیب‌های بسیاری خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند که درواقع ورود خیران در این بخش و مراسم‌هایی نظیر گل‌ریزان می‌تواند از وقوع این پیشامد‌ها جلوگیری کند بنابراین انتظار می‌رود نیکوکاران شاهرودی برای این کار خیر پیش‌قدم شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها