خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جذب حداکثری به انقلاب اسلامی، گفت: جذب گفتمانی راهبردی برای جذب حداکثری دانشجویان و نقش آفرینی موثر بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۳۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، اسماعیل قزل سفلی در جمع اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، گفت: نقش بسیج دانشجویی  در چرخه تمدن اسلامی یک نقش برجسته است و به عنوان بازوی ولایت در کنار مقام معظم رهبری کمک به امت سازی برای ولی عصر را انجام می دهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی یک نیروی ویژه ای برای نقش آفرینی است، گفت: فعالیت ها و برنامه های بسیج دانشجویی باید در راستای تقویت اتصال بین امام وامت باشد که البته در این مسیر در حال حرکت هستیم اما تا جایگاه اصلی فاصله است.

قزل سفلی اولین انتظار از بسیج دانشجویی را جذب گفتمانی برشمرد و تصریح کرد: بایستی در نحوه جذب تغییراتی صورت بگیرد، باید فرآیند جذب به سمت جذب گفتمانی یعنی جذب به انقلاب هدف گذاری شود؛ در جذب گفتمانی، دانشجو با آرمان های انقلاب آشنا شده و به نقش آفرینی انقلابی می پردازد.

وی با تاکید بر نگاه به قله ها و اکفتا نکردن بر حداقل ها، خاطرنشان کرد: در بسیج دانشجویی، مقدمه فعالیت در پیام حضرت امام خمینی (ره) تصویر شده و با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به روزرسانی و مشخص می شود.

قزل سفلی با اشاره به ضرورت تعیین نسبت رشته تحصیلی دانشجوی انقلابی با انقلاب اسلامی، بر تغییر رویکرد از مطالبه گری عمومی به سمت مطالبه گری تخصصی به عنوان یکی از رسالت های مهم جنبش دانشجویی و تعیین نقش هر دانشجو در هندسه نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه در بسیج دانشجویی حصارکشی معنا ندارد، اذعان کرد: بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکل قانونی در دانشگاه  نیست، اما بدون تردید در مقابل جریان غیراصیل دانشجویی، فتنه و معاند نظام ایستادگی می کند.

قزل سفلی تبیین آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی را پیش نیاز مطالبه گری تخصصی درکار تشکیلاتی دانست و گفت: مطالبه تخصصی از بُعد علمی باید پیشرفت داشته باشد و چهره بسیج دانشجویی باید یک چهره علمی شود؛ برای تحقق این منظور مراجعه به نقش راهبری اساتید بسیجی یک ضرورت است.

وی با اشاره به اهمیت تعیین نسبت دانشکده و دانشگاه هر دانشجو با انقلاب اسلامی از سوی دانشجویان به عنوان تکمله ای بر گام اول تعیین نسبت تخصصی دانشجو با انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نزدیک شدن ما به مردم نباید راهبرد تاکتیکی باشد چرا که مردم صاحب انقلاب اند و لذا بایستی حرف ولی نعمتان انقلاب اسلامی را به گوش مسئولین برسانیم.

قزل سفلی بر فعالیت در عرصه های جهادی،آسیب های شهری و برچیده شدن چهره فقر از انقلاب به عنوان اولویت های مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه ها و از جمله مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز تاکید کرد.

وی اساس کار تشکیلات را تربیت دانست و گفت: برای حاکمیت بخشیدن به تربیت در تشکیلات الزاماتی وجود دارد که اولین قدم، رشد فکری و محتوایی در حوزه های مختلف است.

قزل سفلی با بیان اینکه اصول کار تربیتی در تشکیلات باید مقتدرانه اما مبتنی بر بینش، دانش و منطق باشد، خاطرنشان کرد: شبکه سازی، تشکیلات سازی  و سازماندهی از عوامل ایجاد یک تشکیلات موفق است.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس فعالیت در تشکیلات اسلامی را عبادت دانست و گفت: باید مراقبت کنیم و منفعل نباشیم و در جهت برطرف کردن ضعف ها و تقویت قوت ها قدم برداریم که موفقیت در کار منوط به کار جمعی و تیمی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها