خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تأکید کرد:

نقش کلیدی شوراها در رفع معضلات اجتماعی با اصلاح بودجه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند با اصلاح بودجه شهرداری‌ها در حل معضلات اجتماعی جامعه نقش کلیدی ایفا کنند.
کد خبر: ۹۰۲۳۸۲۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

آشناگر در حاشیه اجرای طرح ضیافت مهر رمضان در دیدار با یکی از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: وظیفه اصلی حوزه معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری همان طور که از نام آن پیداست، پرداختن به مسائل اجتماعی و تلاش برای رفع معضلات اجتماعی موجود در جامعه است.
وی افزود: برای رفع مشکلات اجتماعی نیز تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند و اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید افزایش یابد زیرا مسائل فرهنگی و اجتماعی به تمام جامعه برمی‌گردد و یک دستگاه اجرایی به تنهایی قادر به رفع این معضلات نیست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: مسائل اجتماعی مختلفی از قبیل طلاق، فقر و حاشیه‌نشینی در جامعه وجود دارد که جزو مطالبات جدی مردم به شمار می‌رود و حاصل یک سری از غفلت های اجتماعی است.
آشناگر عنوان کرد: در به وجود آمدن این معضلات هم جامعه و هم دولت مسوول هستند و برخی از نهادهای انتخابی مانند شوراهای اسلامی شهرها با برنامه ریزی مناسب می‌توانند بخش قابل توجهی از این مشکلات اجتماعی را ریشه‌کن کنند.
وی تصریح کرد: این موضوع هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد که رفع معضلات اجتماعی فقط برعهده دولت و نهادی مانند بهزیستی نیست زیرا در برخی از موارد به دلیل کمبود منابع اعتباری انجام بعضی از اقدامات توسط نهادهای دولتی مقدور نبوده و باید از ظرفیت نهادهای دیگر بهره‌مند شویم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: با این تفاسیر مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد و شوراهای اسلامی از طریق شهرداری ها می توانند گام‌های موثری در راستای رفع معضلات اجتماعی جامعه بردارند.
آشناگر بیان کرد: شوراهای اسلامی می توانند از طریق شهرداری ها و با تخصیص اعتبار به پروژه های فرهنگی و اجتماعی اقدامات اثرگذاری در زمینه رفع مشکلات اجتماعی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر به این باور برسیم که با حل مسائل اجتماعی بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه برطرف می‌شود آن موقع به احداث یک مرکز توانبخشی به اندازه احداث یک پارک اهمیت می‌دهیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید دقت داشته باشند که مطالبات مردم فقط امکانات زیستی نیست بلکه به روح و روان مردم هم باید توجه جدی شود.
آشناگر یادآور شد: شوراهای اسلامی می‌توانند با اصلاح بودجه شهرداری‌ها در حل معضلات اجتماعی جامعه نقش کلیدی ایفا کنند و امید است با این اقدام شوراها بتوانیم گام‌های موثری در زمینه رفع مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه برداریم.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها