فرمانده سپاه ناحیه درگز در گفت‌وگو با «بسیج»:

روحیه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی قوام دهنده نظام و انقلاب است

فرمانده سپاه ناحیه درگز با بیان اینکه روحیه مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی قوام دهنده نظام و انقلاب است، گفت: در مقابل مطالبه انتحاری و ویرانگر سدی در مقابل انقلابی‌گری است.
کد خبر: ۹۰۲۳۹۵۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
سرهنگ دوم پاسدار محمد رضا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛  با اشاره به بیانات رهبری در خصوص روحیه‌ مطالبه‌گری و عدالت خواهی اظهار داشت: حضور جوانان مطالبه گر مومن و انقلابی در مقابل رویکرد تخریبی و ویرانگر ضد انقلاب و انقلابی نما‌ها و رویکرد تعلیقی و محافظه کاران غیر انقلابی، موجب همکاری همدلانه برای تحقق آرمان‌های نظام خواهد شد.

وی مطالبه انتحاری و ویرانگر را سدی مقابل انقلابی‌گری برشمرد و گفت: نگاه و عملکرد انقلابی نمایان و ضد انقلاب‌ها عملا ویرانگری است تا انقلابی‌گری، کسانی که نظام و بنیان‌ها و ارزش‌های آن را زیر سؤال می‌برند و تخریب و ساختارشکنی می‌کنند، در واقع در حال ویرانگری هستند، نه انقلابی‌گری و این ویرانگری سدی است مقابل انقلابی‌گری.

غفاری با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع دانشجویان گفت: درست نفهمیدن مسائل کشور و مسئله‌ی انقلاب، سرگرم نشدن به مسائل و بهانه‌های اختلاف‌انگیز و ویران‌کننده و درگیر حاشیه‌ها شدن از موانع درونی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی تزریق ناتوانی و نومیدی به جامعه‌ی ایران، تبیین‌های دروغ و غیرواقعی و تحریف حقایق، کوچک جلوه دادن پیروزی‌ها و برجسته کردن نقاط ضعف و کارشکنی را از جمله عوامل بیرونی عدم تحقق آرمان‌ها خواند و افزود: رهبر انقلاب جوانان مومن و متعهد را به مطالبه گری امیدوارنه و عدالت خواهی فعال علیه انتحاری گری نا امیدانه دعوت می‌کند چرا که اگر تهاجم وسیع و پرحجم ضد انقلاب به افکار عمومی، با برجسته کردن و مطالبه‌گری آرمانی روبه‌رو نشود، قطعاً ویرانگری خواهد کرد.

فرمانده سپاه درگز دعوت جوانان به مطالعه در کنار دعوت به مطالبه را از خواسته‌های دیگر رهبر انقلاب از جوانان بر شمرد و گفت: درست نفهمیدن مسائل کشور و مسئله‌ی انقلاب از جمله موانع تحقق آرمان‌ها می‌باشد، رهبر انقلاب در بیانی کنایه آمیز که «شما که کتاب متاب نمی‌خوانید! من کتاب خوانم و دوست دارم شما هم مثل من کتاب خوان شوید.» جوانان را به دعوت مطالعه در کنار مطالبه فرا می‌خواند.

غفاری به غفلت برخی عناصر و گروه‌ها از مطالعه انتزاعی پیش از مطالبه میدانی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از دانشجویان و عناصر فکریِ مؤمن و انقلابیِ حوزه و دانشگاه دعوت به عدالتخوانی و عدالتخواهی می‌کند چرا که دو کلمه عدالت خوانی و عدالت خواهی مکمل یکدیگر می‌باشند، یکی منجر به نجات از انقلابی نمایی و ضد انقلابی گری و دیگری موجب نجات از غیر انقلابی گری و هرگونه سازش و محافظه کاری است.

وی در پایان مطالعه و نگاه عمیق جوانان به سخنان مقام معظم رهبری در مناسبت‌ها و نظر ایشان نسبت به مسائل داخلی و خارجی را از جوانان خواستار شد و گفت: اگر به سخنان رهبری با یک نگاه عمیق نگریسته شود کاملا اندیشه‌های اصلی ولایت و انقلاب اسلامی باز آموزی خواهد شد و این امر مستلزم اندیشیدن و تامل بیشتر جوانان می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار