خبرهای داغ:
در محفل انس با قرآن در سپاه امام حسن مجتبی(ع) مطرح شد:

اگر به خدا اعتماد کنیم همه مشکلات قابل حل است

حجت الاسلام خضری عنوان کرد: خداوند دلایل خیلی از احکام الهی را برای ما بازگو نکرده است تا عیار بندگی و اطاعت و اعتماد ما را بسنجد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۵۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین محفل انس با قرآن در امامزاده سلطان سید محمد به همت روابط عمومی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی خضری و با شرکت قاریان برگزار شد.
حجت‌الاسلام خضری با اشاره به اهمیت دعای جوشن کبیر اظهار کرد: اگر می خواهیم سطح آگاهی و اطلاعات ما درباره صفات خداوند بالا برود می توانیم با خواندن دعای جوشن کبیر به این مهم دست یابیم.
وی گفت: انسانها در دنیا دو گروه هستند، یک گروه خداباوران و دیگری خدا ناباوران هستند. و مسأله مهم این است در بین خدا باوران شناخت خدا بر اساس دو نگاه خوشبینانه به خدا و نگاه بد بینانه به خدا استوار است.
وی با اشاره به سخنی از آیت الله بهجت رضوان الله علیه در مورد بدبینی به خداوند عنوان کرد: اگر ما به اندازه یک کودک خردسال که به روزی رسان بودن مادرش اعتقاد دارد به روزی رسان بودن خداوند اعتماد داشتیم تمام مشکلات قابل حل بود ولی مشکل اکثر ما این است که خداوند را در امورات زندگی خویش دخیل نمی دانیم.
حجت الاسلام خضری عنوان کرد: امیر المؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند که بخل ورزی به آنچه موجود است در بدگمانی به معبود است. همان گونه که می دانیم امام راحل وقتی که انقلاب کردند نه سپاهی داشتند و نه سلاحی، لکن تنها چیزی که ایشان با اتکا به آن پیروز شدند توکل و اعتماد به خدا بود که همان نگاه خوشبینانه به خداوند است و همچنین مقام معظم رهبری در این باره فرمودند من توکل کسی را مثل امام راحل ندیده ام.
وی بیان کرد: در بخشی از دعای جوشن کبیر جمله یا صادق الوعد آمده است که نشانگر این است که ما باید به وعده های خدا ایمان و اعتماد داشته باشیم و یا در جای دیگر آمده است که یا من اَحاط کلّ شیٍ عِلمُه که خداوند بر همه چیز احاطه دارد و بر ظاهر و باطن هر چیزی عالم و آگاه است.
حجت الاسلام خضری در پایان يادآور شد: خداوند دلایل خیلی از احکام الهی را برای ما بازگو نکرده است تا عیار بندگی و اطاعت و اعتماد ما را بسنجد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها