انتظار می رفت جهش معیشتی و رفاه اجتماعی از اقشار شهر نشین و مرکز نشینان استان فرا تر رفته و قشر زحمتکش و کپر نشین دامپرور و کشاورز در نقاط دور دست نیز شامل شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۰۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

عباس خزلی:: چهار دهه ازاستقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد؛ گرچه فراز و نشیب های زیادی را از سر گذارند اما بسترهای توسعه و رسیدگی به رفاه و معیشیت مردم مهیا گردید که جای خود دستاوردی مهم و چشمگیری بوده که انتظار می رفت این جهش معیشتی و رفاه اجتماعی از اقشار شهر نشین و مرکز نشینان استان فرا تر رفته و قشر زحمتکش و کپر نشین دامپرور و کشاورز در نقاط دور دست نیز شامل شود.

اخیرا مطلبی از روستای گاودول منتشر شد که مخاطب را تفکر وا می دارد، گویا عده ای در سر شماری و آمار جمعیتی و البته حضور در انتخابات بصورت تقویمی بویی از سفره انقلاب حس می کنند! شاید بخاطر این است که عده ای از اهالی چهل پارچه آبادی در دهستان زردلان هنوز شناسنامه ندارند، خود و فرزندانشان از نعمت سواد محروم مانده اند.

این جامعه کوچک عزت نفس خودرا حفظ کرده به آنچه در توان خود دارند قانع و راضی هستند، اما انصاف و مسئولیت پذیری دست اندر کاران امور عشایری و روستایی کجا گم شده که این بندگان بی ادعا ازحقوق واقل امکانات اولیه و طبیعی خود بهرمند نباشند.

اینطور به ذهن می رسد که حق این عزیزان نصیب برج سازان و دلالان و دولتیان می شود، چرا مدیران مربوطه برنامه واولویتی برای حاشیه نشینهای استان از گاودول تا چم هندی و...ندارند.

طرف صحبتم با کسانی است که برای بدست اوردن موقعیت مدیریتی از راههای مختلف موریانه ای وار بدون تخصص وآشنایی با قانون و حق و حقوق مردم در لایه های حکومت نفوذ کرده اند؛ بعد از تحکم موقعیت روی صندلیهای چرخدار قر می خورند و در بر خورد با مراجعان روستایی دردمند با دو انگشت سلام می کنند مبادا از زبری دستش آسیب ببینند.

معاونت عمران استان فقط روی جاده های اصلی ذوم نکنید،کوره راههای عشایری و روستایی مهمتر و در اولویت هستند؛ بهداشت و درمان و سلامت تعهد و مسئولیت شما به نقاط دور دست سخت عبور بیشتر است؛ چه بسا کودکی بخاطر عقرب گزیدگی و نبود پادزهر جان خود را از دست بدهد.

مدیران جهاد کشاورزی فقط در صدد اعطای وام و احداث طرحهای تولیدی بدون اولویت که به تعطیلی منجر می شوند تمرکز نداشته باشید قشر تولیدی دامدار و کشاورز چادر نشین آسیب دیده از سرما و گرما هم ببینید.

مدیر کل صنعت و معدن چند سال ازتصدی شما می گذرد، اما شاهد تعطیلی صنایعی که بی تخصص احداث شده که از آنها تاسیساتی خاک خورد و جولانگاه موش بر جای مانده است و دریغ از استفاد درست از معادن و منابع طبیعی استان مدیران استان لطفا شعاع دید خود رابه دوردستها توسعه دهید؛ به مردمان تعهد دارید، حقوق بچه روستایی و عشایری از ظرفیت های ملی و منطقه ای به اندازه آقا زاده هاست.

البته کاخ نشین درد کوخ نشین هارا لمس نکرده و باور ندارد، نمایندگان مردم و دولت کوه و کمر نشینان را دریابید.

 

ارسال نظرات