خبرهای داغ:
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در اجرای طرح جامع مالیاتی که بسترساز اجرای عدالت مالیاتی در جامعه و جلوگیری از فرار مالیاتی است خوشبختانه اقدامات شایسته ای را انجام دادیم که در کشور نمونه قلمداد مکی شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۹۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در اداره مالیات قزوین برگزار شد گفت: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب شده و تمام مالیات کسب شده از تولید در راستای زیرساخت ها ی استان و کمک به رفاه شهروندان هزینه می شودمالیات سبب عمران و آبادانی می گردد و تکریم ارباب رجوع و تسهیل در فراینده مالیات به عنوان یک اصل در این سازمان همواره مد نظر ما بوده است.
پورامیدی تصریح کرد: برنامه ریزی برای وصول مالیات و جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به‌جای درآمدهای نفتی که ناپایداراست، در بسیاری از کشور های دنیا نیز می توان به خود گردانی دولت در بحث مالیات پی برد و کارهایی که در این راستا شکل گرفته است برای نظام مالیاتی قابل نوجه می باشد،رضایتمندی به عنوان یک اصل در تمام برنامه های این سازمان وجود داردمالیات از اساسی ترین محور های برنامه ریزی توسعه عمرانی و زیر ساختی کشور است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: در سالهای اخیر تلاش شده فرایندهای مالیاتی کارآمد شده وبازده مناسبی داشته باشد و با نگاه یکپارچه و یکسان به مؤدیان مالیاتی، ایجاد زمینه و امکانات مناسب برای همکاری اصناف در خصوص انجام تکالیف قانونی و صنفی آنها مهیا شده است.
خرداد ماه پایان مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی
وی با اشاره به مهلت باقی مانده برای مشاغل و اصناف تا پایان خرداد گفت: مودیان عزیز تسلیم اظهار نامه مالیاتی را به رو آخر موکول نکنند زیرا با بالا رفتن حجم ترافیک کار سیستم کند شده و تمام تلاش ما براین است که بهترین و روانترین خدمات را به مودیان ارایه دهیم تا از بخشودگی مالیات برخوردار شوند با اصلاح قانون در دوره زمانی برای مشاغل و تا پایان خرداد و برای صاحبان اصناف تا پایان تیرماه فرصت دارند که اظهار نامه های مالیاتی را تسلیم نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه مجامع امور صنفی همکاری و تعامل خوبی با ما داشته اند و هرگونه برخورداری از معافیت مالیاتی منوط به تسلیم اظهارنامه است.
وی بیان کرد: معافیت مالیاتی سال گذشته تا ۱۸ میلیون تومان است که برای برخورداری از آن بایداظهارنامه تسلیم شود و از شهروندان انتظار داریم تکمیل اظهارنامه را به روزهای پایانی موکول نکنند زیرا با تراکم مراجعه کنندگان ممکن است سرعت خدمت رسانی در سایت کاهش یابد.
قزوین در طرح جامع مالیاتی در کشور پیشتاز است
پورامیدی اظهارداشت: عدالت مالیاتی با قوانین خوب به دست می آید،در این زمینه پیشنهادات فراوانی داده ایم. در اجرای طرح جامع مالیاتی که بسترساز اجرای عدالت مالیاتی در جامعه و جلوگیری از فرار مالیاتی است خوشبختانه اقدامات شایسته ای را انجام دادیم که در کشور نمونه قلمداد مکی شود. همه منابع مالیاتی شامل نقل و انتقالات، املاک، ارزش افزوده، زیربار طرح اریس رفته که طرح جامع مالیاتی یک طرح مدرن و به روز می باشد.
241 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری پرداخت شده است
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارداشت: باید با فرهنگ سازی به مردم بگوییم که مالیات پرداختی آنها در امور عمرانی، بهداشت، درمان و سلامت خودشان هزینه می شود تا انگیزه بیشتری برای همکاری داشته باشند.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۴۱ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که در توسعه و عمران شهرهای کوچک و روستاها نقش بسیار مهمی داشت. پورامیدی تصریح کرد: در سال ۹۵ میزان ارزش افزوده پرداختی در استان ۱۹۷ میلیارد تومان بود که با رشد ۲۲ درصدی در سال گذشته این میزان به ۲۴۱ میلیارد تومان رسید. مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: همچنین یک درصد از ارزش افزوده در بخش سلامت هزینه میشود که این رقم در سال ۹۵ به میزان ۷۰ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بود.
وی اظهارداشت: از محل یک دهم درصد ارزش افزوده برای توسعه ورزش هم هزینه کرده ایم که در این راستا دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در توسعه فضاهای ورزشی که در نهایت به سلامت مردم منجر می شود پرداخت شده است
پورامیدی گفت: امروز باید بپذیریم که ۹۰ درصد درآمدهای استان قزوین به دریافت مالیات بستگی دارد و اگر این درآمدها محقق نشود نمی توانیم هزینه توسعه زیرساختها، فعالیتهای عمرانی و درمانی مردم را تامین کنید
وی اضافه کرد: باید زیرساختهای توسعه را در استان و کشور مهیا کنیم تا خدمت رسانی به مردم محقق شود و مالیات در واقع به توسعه خدمات شهری منجر می شود و امروز اگر سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مالیاتی که خود مردم می پردازند و چند برابر بودجه های عمرانی استان است در قزوین و مناطق شهری و روستایی هزینه شود شاهد تحول اساسی در منطقه خواهیم بود.
ساختمان جدید 9میلیارد 300 میلیون تومان خریداری شده است
پورامیدی در خصوص بهره برداری از ساختمان جدید اداره مالیات قزوین گفت:ساختمان سابق دانشگاه آزاداسلامی در سال گذشته با ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خریداری شد تا بتوانیم محل فعلی را به این مکان منتقل کنیم تا شرایط بهتری برای مراجعه مردم ایجاد شود اما امسال به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم نتوانسته ایم آن را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم
وی اضافه کرد: در اجرای طرح جامع مالیاتی در این ساختمان جدید به همه زیرساختها توجه کرده ایم تا نیازهای ۵۰ سال آینده در این مکان تامین شود و فضاهای آموزشی هم پیش بینی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آن را افتتاح کنیم.
کمترین معوقات متعلق به استان قزوین است
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به عملکرد مثبت کارکنان این سازمان که مبتنی بر رضایتمندی مودیان است گفت: معوقات مالیاتی استان قزوین در مقایسه با سایر استانهای کشور در کمترین میزان است و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم بیشترین همکاری را با تولیدکنندگان داریم تا با دغدغه کمتری به تولید مشغول شوند.
فرار مالیاتی در قزوین محدود است

پورامیدی در مورد فرار مالیاتی هم گفت: در هر کشوری موضوع فرار مالیاتی دیده می شود و در کشورما هم این پدیده وجود دارد اما مهم این است که راههای فرار مالیاتی را ببندیم و نگذاریم حق مردم پایمال شود. باید تلاش کنیم فرار مالیاتی به صفر و یاحداقل برسد و با کارهای خوبی که صورت گرفته و بررسی حساب های فصلی مودیان می توان بسیاری از این افراد را شناسایی کرد
وی گفت: در تراکنش های بانکی و ارتباط پرتالی که داریم و نیز نصب صندوق مکانیزه تا حد زیادی می توانیم از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم تا کشور و حتی هزینه های جاری از محل مالیات تامین شود اما در مجموع با کمترین فرار مالیاتی در استان مواجهیم
شعار دستگاه محبوب عملیاتی می شود
پورامیدی اضافه کرد: در پرداخت هزینه های مالیاتی از جایگاه ویژه ای در کشور برخورداریم و نگاه ما توسعه گرایی با رویکرد ملی است تا خدمت رسانی به مردم بخوبی صورت گیرد.
وی اظهارداشت: تلاش می کنیم امسال شعار «دستگاه محبوب» را عملیاتی کنیم و در این راه به همکاری رسانه های گروهی و خبرنگاران متعهد و پرتلاش نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت همه رسانه ها در این مسیر بخوبی استفاده کرده و با خدمت رسانی مطلوب به مردم زمینه رضایت عمومی و تحقق شعار «امور مالیاتی، دسنتگاه محبوب» را عملیاتی کنیم.
1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها