خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

عملکرد بانک های قزوین در پرداخت تسهیلات زیر ذره بین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات روستایی زیر ذره بین است و در پایان سال مورد ارزیابی قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۰۲۶۳۷۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین، در نشست شورای اشتغال و توسعه قزوین اظهار کرد: بانک ها باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا متقاضیان دریافت تسهیلات روستایی بتوانند وام های مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند تا با وجوه دریافتی به اجرای طرح های اقتصادی اشتغالزا بپردازند.
وی با بیان اینکه رتبه قزوین در بخش ارایه تسهیلات روستایی به متقاضیان باید به سرعت ارتقا پیدا کند،اظهار داشت: رقابت بالایی بین استان های کشور برای جذب منابع مربوط به این تسهیلات وجود دارد بنابراین نباید در این حوزه با کم کاری مدیران دستگاه ها و بانک ها مواجه باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه بانک ها باید برای سرعت بخشیدن به ارایه تسهیلات روستایی با دستگاه های اجرایی مرتبط مانند جهاد کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت و میراث فرهنگی هم اندیشی کنند، گفت: باید به متقاضیان دریافت تسهیلات روستایی اعلام شود که تا پایان خرداد ماه جاری فرصت دارند تا پرونده شان را تکمیل کنند در غیر این صورت وام به آنها تعلق نمی گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون 568 پرونده به منظور ارایه تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک های استان ارسال شده که رقم مربوط به آنها یک هزار و 260 میلیارد ریال است،اظهار کرد: بانک ها بهانه ای برای ندادن تسهیلات به متقاضیانی که مدارک آنها کامل است، ندارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه تسهیلات بانکی به بخش های مختلف تزریق شده و بستر اشتغالزایی و رشد اقتصادی در جامعه را فراهم می کند،اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز متقاضیان در بخش های سلامت، خدمات و فناوری اطلاعات و ورزش با کم توجهی در پرداخت روبروست و این معضل را باید با همکاری استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های مربوطه و بانک ها مرتفع نمود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین نیز در این نشست گفت: بیشترین میزان ارایه تسهیلات روستایی استان تاکنون با 19 درصد به شهرستان آبیک اختصاص داشته است.
مسعود بابایی افزود: تاکنون صندوق کارآفرینی مهر امید با 9 میلیارد و 500 میلیون ریال بیشترین سهم را در ارایه تسهیلات روستایی در بین بانک های استان داشته است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها