خبرهای داغ:
امام جمعه سرخه:

عید فطر عید جدایی از تعلقات خوار و کوچک دنیا و شهوات است

امام جمعه سرخه گفت:عید فطر عید جدایی از تعلقات خوار و کوچک دنیا و شهوات است؛ مؤمن روزه دار برای دوام فطرت خویش از هرآنچه که به آن تعلق دارد رها شود باید زنجیر مادیات و شهوات را از پای خود خارج کند تا قرب خدا شامل حالش گردد.
کد خبر: ۹۰۲۶۸۵۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سرخه خطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک به مناسبت این روز با اشاره به سخنان امام علی(ع) در خصوص عید فطر گفت: این عید تولدی نو و دوباره برای انسان است، بدانید ای بندگان خدا، وقتی شب آخر ماه رمضان فرا می رسد، فرشته ای ندا می دهد که خدای متعال کمترین هدیه ای که برای زنان و مردان روزه دار درنظر گرفته است غفران الهی است که تمام گناهان بخشده می شود و بنگیرید از به بعد چه می کنید.

وی افزود: این عید برای کسانی فرخندگی و شادی دارد که روزه و نمازشان مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد و هر روزی که انسان گناه نکند همان روز عید است.

امام جمعه سرخه با اشاره به سنت های عید سعید فطر و قربان بیان داشت: یکی از سنت های این عید زینت بخشیدن به مراسم برپایی این دو عید است و یکی از زینت ها گفتن ذکر مخصوص این ایام است همانگونه امام رضا (ع) فرمودند؛ تکبیر این اعیاد، تعظیم و بزرگداشت خداوند و تشکر و قدردانی از نعمت های پروردگار است.

ایشان اظهار داشت: عید فطر عید جدایی از تعلقات خوار و کوچک دنیا و شهوات است؛ مؤمن روزه دار برای دوام فطرت خویش از هرآنچه که به آن تعلق دارد رها شود باید زنجیر مادیات و شهوات را از پای خود خارج کند تا قرب خدا شامل حالش گردد.

فاطمی بصیر با اشاره به شباهت عید فطر به روز قیامت گفت: خارج شدن شما مردم جهت شرکت در نماز عید فطر، همانند روز قیامت است که از قبور خود خارج می شوید تا در پیشگاه خداوند حاضر شوید و پاسخگوی اعمال خود باشید. ماهی گذشت ماه مسابقه بود خوشا به حال کسانی که گوی سبقت را ربودند و پیروز شدند و بد به حال کسانی که این ماه را به بطالت و خوش گذرانی پرداختند و ضرر کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها