رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: شخصی که در شبکه اجتماعی تانگو از یک پرستار اردبیلی ۳۳ میلیون تومان اخاذی کرده بود دستگیر شد.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۰۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرگرد علی قهرمان طالع از دستگیری فردی که با اغفال و دادن وعده ازدواج به یک پرستار خانم در شبکه اجتماعی تانگو 33 میلیون تومان اخاذی کرده بود، خبر داد و گفت: طی وصول پرونده‌ای با عنوان کلاه‌برداری رایانه‌ای به این پلیس مشخص شد، شاکیه پس از آشنایی با فردی در شبکه اجتماعی تانگو، توسط متهم مورد سوءاستفاده قرارگرفته و مجرم پس از جلب اعتماد و دادن وعده ازدواج اقدام به اخذ عکس‌های شخصی شاکیه با عنوان آشنایی خانواده با وی کرده و پس از دریافت عکس‌‌ها شروع به تهدید و اخاذی از وی به مبلغی بالغ‌بر 33 میلیون تومان کرده بود که بررسی و رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس پس از اقدامات فنی، مجرم را به همراه تجهیزات دریکی از استان‌های مجاور دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردید.

سرگرد قهرمان طالع با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای پیدا کردن شریک زندگی و ازدواج نیست، گفت: دادن تصاویر شخصی و خصوصی در فضای مجازی اشتباهی است که برخی کاربران مرتکب آن می‌شوند و بعد از این کار شاهد اخاذی از آنان هستیم.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل با بیان اینکه طمع و اخاذی مجرمان سایبری پایانی ندارد، به کاربران توصیه کرد: در صورت گرفتار شدن در دام اخاذان سایبری به جای همراهی و انجام درخواست آنها بهتر است در ابتدای کار موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند. چرا که طمع اخاذان پایانی ندارد و بعد از هر مرحله اخاذی فاز جدید دیگری را طراحی می‌کنند و قربانی را تحت فشار بیشتری می‌گذارند.

اين مقام انتظامی در پایان گفت: هم‌وطنان عزيز می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در ارتباط باشند.

ارسال نظرات