خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت:باتوجه به ضرورت تکمیل سیستم آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب سیستم بانکی استان باید برای تامین ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید کنتورهای هوشمند آماده شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۸۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حبیبی معاون اقتصادی استاندار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و روسای بانکهای عامل در استانداری برگزار شد اظهار کرد: تاکید جدی داریم تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش بهین یاب همانند روال سال قبل ادامه یابد تا کارها دچار وقفه نشود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در پرداخت تسهیلات بهین یاب مشکلی نداریم اما کمی سرعت لازم را ندارد که هم بانکها و هم دستگاههای اجرایی باید این وضیعت را اصلاح کنند.
معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: برخی بانکها در یک ماه گذشته حتی یک مورد هم پرداخت نداشته اند که قابل تامل است و باید این روند بررسی کارشناسی شود و موانع را برطرف کنیم.
حبیبی یادآورشد: در گذشته تعدد پرونده ها دلیل کندی کار مطرح می شد اما امروز که تعداد درخواستها بسیار کمتر شده نباید در روند کار کندی مشاهده شود بلکه انتظار تسریع در کار داریم.
وی گفت: با اطلاع رسانی بموقع به واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی و گردشگری باید ثبت نام ها سرعت گیرد تا مدارک لازم به سیستم بانکی ارائه شود و بانکها نیز بسرعت بررسی خود را آغاز کرده و تعیین تکلیف کنند.
معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی از بانکهای دولتی از بانک های خصوصی عقب مانده اند و تعدادی از بانکها نیز نسبت منابع و مصارف آنها منطقی نیست که باید اصلاح شود.
وی اضافه کرد:بانکها به جای جمع کردن نقدینگی و ارسال آن به مرکز باید این منابع را در مسیر تولید و اشتغال بکار گیرند تا اقتصاد رونق بگیرد.
حبیبی اظهارداشت:در این میان صاحبان واحدهای تولیدی هم باید به تعهدات بانکی ملزم باشندو برای تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند تا چرخه پرداخت تسهیلات دچار وقفه نشود.
وی گفت: روند نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات باید بدقت صورت گیرد تا در اشتغال و تولید مصرف شود لذا از این پس باید مسئولان ذیربط گزارش تحلیلی از نحوه پرداخت و هزینه کرد تسهیلات رونق تولید و بهین یاب ارائه کنند.
حبیبی اضافه کرد: اگر واحد تولیدی در ارائه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات در موعد مقرر همراهی نکند باید از لیست دریافت کنندگان و متقاضیان خارج شود و این حمایت از سایر واحدها صورت گیرد.
معاون اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به مصرف بیش از ۹۰ درصدی منابع آبی در کشاورزی یادآورشد:باوجود کمبود های آبی تداوم روشهای سنتی آبیاری در استان پذیرفته نیست و باید روشهای نوین در آبیاری بسرعت پیاده شود.
وی افزود: هنوز سیستم نوین آبیاری در استان تکمیل نشده و در این راستا نصب کنتور هوشمند ضروری است وباید بستری فراهم کنیم تا کشاورزان از اجرای این طرح استقبال کنند.
حبیبی گفت: هر کنتور هوشمند حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان هزینه دارد و برای اجرای مرحله اول طرح بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که بانکها باید آماده پرداخت تسهیلات آن باشند.
در این جلسه مشکلات یک واحد تولید چیلر و فن کوئل در خصوص رفع موانع زیست محیطی برای توسعه فعالیتها و یک واحد تولید اسنک ماهی برای جلوگیری از مزایده واحد و تعطیلی درخواست مساعدت داشتند که مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها