خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین :

تشکیل ستاد دائمی اوقات فراغت در قزوین ضروری است

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین گفت: ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت باید در استان شکل گیرد تا با هم افزایی میان دستگاه ها بتوان این اوقات را مدیریت کرد.
کد خبر: ۹۰۲۷۳۳۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت موضوع مهمی است که باید در استان به آن پرداخته شود و همه باید با حساسیت ویژه به آن ورود یابند و با توجه به دغدغه ای که در حوزه آسیب های اجتماعی وجود دارد، هیچ نهادی نباید خود را در باب این موضوع کنار بکشد.
وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال رویکرد ما است و امروز دانش آموز ما چهار تا پنج ساعت از زمان خود را در مدرسه می گذراند و ساعات بعد از ظهر او خالی است، بنابراین تقاضا داریم با این رویکرد به آموزش و پرورش کمک شود.
قاسمی اضافه کرد: فعالیت رسمی آموزش و پرورش جذابیت و شادبی لازم را ندارد و این موضوع هم در اختیار ما نیست چراکه ما مسئول هستیم این فعالیت ها را اجرا کنیم، از همین رو در خارج از ساعت درسی و در اوقات فراغت باید برنامه های متنوعی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به غنی سازی اوقات فراغت در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: اوقات فراغت مهمترین فرصت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بهترین زمان برای جذب مشارکت اولیا، افزایش مهارت های فنی و حرفه ای، بروز خلاقیت و نوآوری، تقویت روحیه خودباوری، ایجاد زمینه های لازم برای تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان و جلوگیری از بزهکاری است.
قاسمی خاطر نشان کرد: بیشتر خلاقیت ها، ابتکارات و کارهای بزرگ خارج از فعالیت های رسمی انجام می شود، بنابراین باید این فرصت را مغتنم بدانیم.
وی تأکید کرد: فعالیت های آموزشی و پرورشی برای ۲۳۰ هزار دانش آموز استان اجرا می شود و برای اینکه بتوانیم به مطلوب لازم برسیم باید مابقی دستگاه ها هم کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و از این ظرفیت ها استفاده شود که اگر این امر انجام شود قول می دهیم درصدی از آسیب های اجتماعی را در استان کاهش دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: در گذشته پر کردن اوقات فراغت مورد توجه بود ولی امروز آموزش و پرورش به دنبال باز کردن ذهن دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت است و از همین رو هم پیشنهاد ما این است ستاد دائمی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شکل گیرد.
قاسمی تصریح کرد: بر اساس تحقیقی که سال گذشته بر روی سه هزار دانش آموز متوسطه دوم انجام شد، از این تعداد قریب ۷۰ درصد دانش اموزان هیچ شغلی موقتی نداشتند،۳۰ درصد دانش آموزان مطالعه غیردرسی نداشتند، ۹۰ درصد دانش آموزان علاقه به موسیقی نداشته و ۹۷ درصد دانش آموزان سرگرمی شان تلویزیون است.
وی افزود: سعی ما در آموزش و پرورش بر این است که بستر غنی سازی اوقات فراغت بر اساس تحقیقات انجام شده باشد و همچنین سعی داریم تمرکز ما در اجرای برنامه های اوقات فراغت محلات آسیب پذیر در سطح استان باشد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها