سید ساجد یعقوبی
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل،
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر شاهد مرمت و بهسازی راه‌های ارتباطی عشایر اردبیل بودیم که در این عملیات همچنان در برخی مناطق استان و راه‌های عشایری ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۲۷۶۱۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

نبود راه مناسب اصلی‌ترین مشکل عشایر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معرفت آذری در بازدید از عملیات اجرایی راه‌های عشایری شهرستان نیر اظهار داشت: باتوجه به اینکه به جهت مقارن شدن کوچ عشایر با آغاز فصل بهار مرمت و بهسازی راه‌های عشایری استان دردستور کار بود که هم‌اکنون عملیات برخی از این راه‌ها آغاز و برخی دیگر به اتمام رسیده است که در این زمینه راه ارتباطی 300 خانوار عشایری در ییلاقات شهرستان نیر در حال اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با مرمت و بهسازی این مسیر راه مناسب برای یک هزار و 400 نفر از جمعیت عشایری این منطقه فراهم می‌آید، افزود: انتظار داریم تا عملیات اجرایی این راه‌های عشایری تا میزان 100 کیلومتری تسطیح و مرمت شود که در این زمینه همکاری نهادها و دستگاههای اجرایی استان به عنوان یک لازمه اساسی بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به اهمیت مرمت و بازسازی راه‌های عشایری استان اردبیل در امر کوچ، تردد و عبور ومرور جمعیت عشایری استان به منزله دور بودن از خطرات و مخاطرات طبیعی و جاده‌ای گفت: تسطیح و مرمت راه‌های ییلاقی عشایر در جهت افزایش ایمنی مسیرهای ارتباطی اجرا می‌شود و در این راستا با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و نیازمندی‌های موجود برای خدمات‌رسانی بیشتر به عشایر استان تلاش می‌کنیم که در این زمینه خرد جمعی یکی از ضروریات می‌باشد.

آذری تصریح کرد: در ادامه سلسله عملیات اجرایی راههای عشایری استان اردبیل راه برخی مناطق عشایری اردبیل نیز مرمت می‌شود که در این زمینه خوشبختانه تا به امروز راه‌ گورچین به طرف صندوقلو، علائدین و بزداغ وهمچنین روستای لای و کندوان به طرف قره‌مسجد و راه‌های عشایری کمال‌آباد، کنگرلو به طرف اَیری‌قار و برخی دیگر از مسیرهای روستایی و عشایری به صورت کامل و مناسب مرمت شده است.

وی ادامه داد: نیاز است تا به منظور تامین برخی زیرساختهای ضروری جمعیت عشایری استان اردبیل نسبت به راه‌های عشایری و روستایی تمرکز و دقت کافی داشته باشیم چرا که در این زمینه اصلی‌ترین مشکل برخی از عشایر استان در برخی ییلاقات نبود راه مناسب جهت تردد می‌باشد که نیاز به آب شرب کافی و سالم و برخی زیرساختهای در ردیف بعدی نیازها و مشکلات جمعیت عشایری استان قرار داد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: باتوجه به اینکه به جهت مقارن شدن کوچ عشایر با آغاز فصل بهار مرمت و بهسازی راه‌های عشایری استان دردستور کار بود که هم‌اکنون عملیات برخی از این راه‌ها آغاز و برخی دیگر به اتمام رسیده است که در این زمینه راه ارتباطی 300 خانوار عشایری در ییلاقات شهرستان نیر در حال اجرا می‌باشد.

ارسال نظرات