رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی:

همایش بزرگداشت شهید چمران در مشهد برگزار می‌شود/ راه اندازی پنج اندیشکده پژوهشی در خراسان رضوی

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی از برگزاری همایش روز ملی بسیج اساتید و بزرگداشت شهیدچمران در مشهد خبرداد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۴۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی بذرافشان مقدم امروز در نشست خبری روز ملی بسیج اساتید که در سالن جلسات سازمان بسیج اساتید استان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج اساتید به عنوان یک نهاد خودجوش در سال ۷۵ در مشهد شکل گرفت و در سال ۸۰ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تشکیل بسیج اساتید تصویب و به دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: جهت شناخت ابعاد وجودی شهید چمران در دانشگاه‌های استان، سال ۷۷ اولین همایش با عنوان چمران در دانشگاه فردوسی برگزار شد و گزارشاتی برای مسئول طراز اول کشور ارسال شد، مقام معظم رهبری دست‌نوشته‌ای در پاسخ به این اقدام ابلاغ کردند و از آن به بعد این امر جدیت پیدا کرد و با توجه به بازخورد خوب این همایش پس از آن هرساله این مراسم برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی تواضع، صلابت، عدم رفاه طلبی، دفاع از مظلومین، کمک به محرومین عدم وابستگی به گروه‌های سیاسی را از جمله ویژگی‌های شهید چمران برشمرد و گفت: ترکیب توامان عقلانیت، ایمان، عرفان و علم‌ورزی در شخصیت این شهید موج می‌زند.

وی به تبیین رسالت و وظایف بسیج اساتید اشاره کرد و ابراز داشت: رسالت این تشکل تحقق اهداف و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شده است. همچنین همکاری با مدیریت دانشگاه‌ها، دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تلاش برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، کمک به دولت و سایر نهاد‌ها در وضعیت‌های بحرانی، ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان از مهم‌ترین وظایف این نهاد است.

بذرافشان به فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی بسیج اساتید نیز اشاره کرد و افزود: رویکرد جدید ما در بحث‌های پژوهشی راه‌اندازی اندیشکده‌ها است. تاکنون اندیشکده مطالعات راهبردی جمعیت و اندیشکده ژئوپلیتیک غرب آسیا در مشهد شکل گرفته و سه اندیشکده وقف، کارآفرینی و اشتغال و سبک زندگی رضوی نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: اندیشکده وقف با همکاری بسیج اساتید دانشگاه امام رضا (ع) و اندیشکده کارآفرینی و اشتغال با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی راه اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی ترویج علمی و آکادمیک فرهنگ انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی در اربعین انقلاب با همکاری ستاد اربعین از دیگر اهداف سازمان است.

وی همچنین ابراز داشت: بیان تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد با هدف تربیتی دنبال خواهد شد.

بذرافشان درباره فعالیت‌های بسیج اساتید استان در زمینه پیگیری مشکلات اقتصادی گفت: تیمی در راستای بررسی ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در زمینه اشتغال، تولید و صادرات تشکیل دادیم که از اوایل سال ۱۳۹۵ به سرپرستی دکتر سلیمی‌فر استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد و این بررسی در شهر‌ها و بعضاً روستا‌های استان انجام شد و به مقامات مسئول ارائه شده همچنین ۱۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را قالب هیئت اندیشه‌ورز با سپاه استان همکاری می‌کنند.

وی در پایان از برگزاری همایش روز ملی بسیج اساتید و بزرگداشت شهیدچمران در روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۱۷ با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و دکتر زاکانی در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد خبرداد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها