خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون وزیر کشور در امور ایثارگران خبر داد:
معاون وزیر کشور در امور ایثارگران از اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی به ایثارگران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۳۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، غلامرضا یاوند عباسی در جلسه هماهنگی امور ایثارگران فارس با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی  موظف‌اند یک درصد از اعتبارات خود را صرف بهبود خدمت‌رسانی در حوزه‌های ایثارگران و جانبازان کنند، اظهار داشت: بیش از 40 دستگاه اعتبار فرهنگی دارند که مکلف هستند این تسهیلات را به این حوزه اختصاص دهند.

یاوند عباسی تأکید کرد: باید تبعیضاتی که در امور اداری میان خانواده‌ها  و فرزندان شهید و ‌ایثارگر وجود دارد برداشته شود البته در‌حوزه کارآفرینی نیز بنیاد شهید باید فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ایثارگران نباید به دنبال شغل دولتی باشند بلکه می‌توانند با ایجاد شغل در بخش خصوصی و حضور در بخش خصوص علاوه بر کسب درآمد به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کنند اظهار داشت: در زمینه ارائه تسهیلات، مشکل پرداخت وام نداشته‌ایم اما مشکل اصلی در این زمینه مشاوره است زیرا برخی از ایثارگران و جانبازان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما با توجه به عدم مشاوره مناسب و سرمایه‌گذاری در کسب و کار‌های نامناسب نتوانسته‌اند علاوه بر ایجاد اشتغال کسب درآمد داشته باشند.

معاون وزیر کشور در امور ایثارگران اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند یک نفر یا یک واحد را به عنوان مسئول ایثارگران و‌جانبازان تعیین کنند تا شاهد افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به خانواده‌های ایثارگر و شهدا باشیم.

یاوند عباسی افزود: سه وظیفه اصلی برای این واحد و افراد تعیین شده است که شامل افزایش خدمت‌رسانی به ایثارگران آن دستگاه‌ها، بهبود خدمت‌رسانی به ایثارگران مراجعه‌کننده به آن دستگاه و توجه به پیاده‌سازی سند راهبردی خدمت‌رسانی به ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: در‌حوزه‌های اول توجه به خانواده‌های شهید و جانباز، ایجاد نشاط معنوی، دیدار از خانواده‌های ایثارگر باید از جمله اهداف مسئول امور ایثارگران باشد.

یاوند عباسی گفت: تا پایان سال 94 هیچ قانونی در حوزه ایثارگران وجود نداشته و از سال 94 در جهت تدوین قوانین حمایت از رزمندگان راه‌اندازی شورای سند راهبردی رزمندگان در دست اقدام قرار گرفته است.

مغفول ماندن کارآفرینی برای فرزندان ایثارگر

اسفندیار نیکومنش، مشاور استاندار فارس در امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: یکی از‌ بخش‌هایی که در حوزه خدمترسانی به خانواده ایثارگران هنوز مغفول مانده است کارآفرینی است.

وی افزود: استان فارس در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 150 ایثارگر، 14 هزار و 400 شهید، 40 هزار جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم کشور کرده است.

نیکومنش با بیان اینکه بخش اعظم مراجعه‌کنندگان به استانداری با مشکل عدم‌اشتغال دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و باید با ارائه تسهیلات برای آنها کارآفرینی شود، افزود: نباید فراموش کنیم که امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار محدود است اما می‌توان با ارائه تسهیلات کارآفرینی نسبت به ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران و شهدا اقدام کرد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری فارس با اشاره به اشتغال‌زایی در خصوص فرزندان ایثارگران و شهدا عنوان کرد: بیش از 8 هزار نفر در صف استخدام دستگاه‌های دولتی هستند که باید‌ با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی نسبت به استخدام این افراد اقدام شود.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به ایثارگران و خانوداه شهدا نیز گفت: تسهیلات خرید مسکن در شهر شیراز 80 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 60 میلیون تومان است اما این تسهیلات در قبال خرید مسکن با توجه قیمت خرید خانه پرداخت خواهد شد که در این میان نیز خانواده‌های معظم ایثارگران و شهدا باید  بخش اعظم مبلغ خرید را تامین کرده و‌ سپس تسهیلات دریافت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها