خبرهای داغ:
رئیس دادگستری شهرستان شاهرود:

مختومه شدن قریب به صددر صد پرونده های قضایی شاهرود

رئیس دادگستری شهرستان شاهرود گفت: در سال گذشته قریب به صد در صد پرونده های ورودی قضایی شهرستان شاهرود رسیدگی و مختومه شدند.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۰۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی‌اکبریان در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در محل دادستانی شاهرود، ضمن ارائه آماری از دستگاه قضایی افزود: طی سال گذشته، درمجموع دادسرا، دادگستری و شورا‌های حل اختلاف، ۳۵ هزار و ۸۴ فقره پرونده ورودی وجود داشته که به همین میزان هم پرونده مختومه اعلام‌شده است.
وی افزود: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده وارد دادگاه‌های شاهرود شد که خوشبختانه ۱۳ هزار و پنج فقره مورد رسیدگی قرارگرفته یعنی ۲۰۲ فقره از پرونده‌های سال‌های گذشته نیز علاوه بر ۱۰۰ درصد پرونده‌های سال ۹۶، مختومه شدند، همچنین در شورای حل اختلاف، ۱۱ هزار و ۸۰۱ فقره پرونده وارد شد که به ۱۱ هزار و ۷۰۳ فقره رسیدگی شده است درباره دادسرا نیز باید گفت: طی سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۱ فقره وارد دادسرای شاهرود شد که ۱۱ هزار و ۵۹۱ مورد رسیدگی قرارگرفته است.
رئیس دادگستری شاهرود همچنین از عزم دستگاه قضا در حوزه کاهش جرائم اجتماعی خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ پرونده مواد مخدر مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت که نشان از عزم ویژه دادگستری برای جرمی دارد که بنیان خانواده را نشانه می‌گیرند.
اکبریان درباره خدمات مشاوره دادگستری شاهرود نیز، گفت: در سال گذشته هفت هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات ستاد معاضدت یا مشاوره دادگستری شاهرود بهره‌مند شدند که این امر آمار نسبتاً خوبی را با توجه به نوپا بودن این واحد، شامل می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها