خبرهای داغ:
رییس کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت:

کنگره شهدا فرصتی برای بازنمایی ارزش های انقلاب اسلامی

رییس کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت:قزوین مهد شیرزنان و دلیرمردانی است که در مبارزه برعلیه طاغوت و دوران هشت سال دفاع مقدس، شهدای بزرگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۴۶۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی هوشمند رییس کمیته فرهنگی و هنری کنگره سه هزار شهید استان قزوین در نشست کارشناسان حوزه هنری با بیان اینکه؛ قزوین به دلیل غنای فرهنگی، سابقه کهن و پرتو افشانی فرهیختگان و علمای بزرگ، در طول تاریخ بعنوان یکی از کانون های تشیع مطرح بوده و این مهم در مقاطع مختلف به نیکی جلوه گر شده است.
وی افزود: طی قرون متمادی به ویژه نیم قرن اخیر ارزش های برآمده از اسلام ناب، مهمترین مولد حرکت جوانان بوده، به کمک آنان انقلاب اسلامی به ثمر نشست، حماسه هشت دفاع مقدس رقم خورد و امروز در عرصه علم، فناوری و فرهنگی شاهد تولید و شاخص سازی هستیم.
در ادامه علی هوشمند به نقش دین در مهندسی فرهنگی جامعه پرداخته یادآور شد: ارزش ها ی اصیل مبنای هویت فردی و اجتماعی هستند، این ارزش ها در بستر فرهنگ و هنر شکل گرفته، حرکت کرده و به جامعه بالندگی و نظم می بخشند و درست بر همین مبنا به کمک هنر می توان ارزش هاي نسل اول انقلاب را براي جوانان باز توليد و بازخوانی کرد.
این مسوول فرهنگی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان را فرصتی برای حضورهنرمندان متعهد فرصتی برای شناخت ظرفیت ها و عرصه ای برای تبیین اهداف برشمرد که می توان جامعه جوان را بیش از پیش با آرمان ها و ارزش های این انقلاب بزرگ آشنا کرد.
وی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در کمیته فرهنگی و هنری کنگره ملی بزرگداشت 3000 شهید استان برنامه های مختلف هنری در قالب: نشست های تخصصی، نمایشگاه آثار هنرمندان، اجرای زنده هنرهای تجسمی(ورک شاپ)، برپایی شب های خاطره، نمایش های صحنه ای و خیابانی، چاپ و نشر، سرود و موسیقی، ساخت فیلم، انیمیشن و... برگزار خواهد شد.
در این جلسه کارشناسان واحد های هنری به ارائه برنامه های خود در این زمینه پرداختند پرداختند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها