خبرهای داغ:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین:

3درصد از دستگیر شدگان پخش مواد مخدر در استان زیر 20 سال بوده اند

سرهنگ خدایی گفت: گاهی در ماموریت های ما مبنی بر دستگیری مجرمین، مردم همکاری لازم را با پلیس ندارند و گاها بی احترامی زیادی به ماموران می شود. مردم باید با ما مساعدت داشته باشند چرا که پلیس جزیی از مردم و برخاسته از خود مردم است‌.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۴۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد.
سرهنگ بیژن خدایی ضمن اشاره به آمار عملکرد این حوزه بیان کرد: در سه ماه نخست سال جاری، ۳ کیلو و ۶۵۲ کیلو انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در این زمینه افزایش ۸۰ درصدی داشته ایم.
وی گفت: از مقدار یاد شده ۵۴۳ کیلو تریاک با افزایش صد درصدی، مقدار ۴۵ کیلو حشیش با کااهش ۲۴ درصدی، مقدار ۳۸ کیلو و ۹۰ گرم هروئین با افزایش ۱۸۰ درصدی و مقدار یک کیلو ۱۸۸ و ۹۸۲ کیلوگرم شیشه با کاهش ۴۴ درصدی داشته ایم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: در بحث دستگیری ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش در کل شاخص ها داشته ایم و در بحث دستگیری قاچاقچی افزایش ۱۶ درصدی و در بحث نگهدارنده ۲ درصد افزایش و در بحث افراد معتاد ۱۶ درصد افزایش دستگیری داشته ایم.
سرهنگ خدایی عنوان کرد: در سال جاری تعداد ۲۲۷ طرح پاکسازی، ارتقا امنیت اجتماعی طرح جمع آوری معتادین و پاکسازی مدارس و دانشگاه از سوی این معاونت اجرا شده و افزایش ۱۸ درصدی در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: همچنین ۹۶ طرح پاکسازی نقاط آلوده،۹۳ مورد کنترل محورهای مواصلاتی، ۲۲ طرح پاکسازی مدارس و دانشگاه و ۲ طرح ریلی اجرا شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: تعدادی از عملیاتها مربوط به سایر استان ها بوده و تعدادی هم مربوط به استان قزوین بوده و از مجموع افراد دستگیر شده ۹۷ درصد بار اولی و ۳ درصد بار دوم بوده اند.
سرهنگ خدایی ضمن اشاره به مواد کشف شده خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد مواد در بحث تریاک،31 درصد هرویین، ۲۱ درصد در بحث شیشه، ۴درصد در بحث حشیش و ۱۹ درصد مربوط به سایر موارد بوده است.
وی در خصوص رده سنی دستگیرشدگان ادامه داد: از تعداد کل دستگیرشدگان۳ درصد زیر بیست سال، ۲۵ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۴۱ درصد بین ۳۰ تا ۴۰ و ۳۱ درصد چهل سال به بالا می باشند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین یاداور شد: ۶۹ درصد افراد تحصیلات زیر دیپلم، ۳۱ درصد دیپلم تا لیسانس و کمتر از یک درصد تحصیلات لیسانس به بالا دارند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: شغل افراد دستگیر شده ۸۴ درصد آزاد و بیکار، یک درصد کارمند، ۱۴ درصد کارمند، ۹۸ درصد آقا و ۲ درصد خانم می باشد.
سرهنگ خدایی عنوان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، ۳۹۲ کیلو و ۸۳۳ گرم انواع مواد مخدر غیردارویی در استان گلستان امها شد.
وی ادامه داد: گاهی در ماموریت های ما مبنی بر دستگیری مجرمین، مردم همکاری لازم را با پلیس ندارند و گاها بی احترامی زیادی به ماموران می شود. مردم باید با ما مساعدت داشته باشند چرا که پلیس جزیی از مردم و برخاسته از خود مردم است‌.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: پلیس به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم جهت خدمت رسانی به مردم دارد و اگر بخواهیم مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنیم نیاز به همکاری همه مردم در هر قشر و صنفی دارد.
سرهنگ خدایی ضمن اشاره به شعار سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: شعار جهانی امسال، اول گوش کن، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و ایمن آنهاست. همچنین شعارداخلی ما تعامل والدین با فرزندان که امری بسیار مهم است. استفاده نکردن مواد بسیار سانتر از ترک آن است و فرزندان خانواده های سختگیر، بی تفاوت و گسسته در لب پرتگاه هستند.
وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر شماره ۱۱۰، شماره تلفن ۲۱۸۳۴۹۸ در امر اطلاع رسانی مواد مخدر به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان عزیز می باشد.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها