سید ساجد یعقوبی
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازسازی سردرعالی قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به تصویب کمیته تخصصی پایگاه‌های میراث جهانی رسیده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۸۵۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

بازسازی سردرعالی قاپو در اردبیل به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگاران گفت:با تصویب آپروزه بازسازی سردر عالی قاپو طرح بازسازی این سردر آغاز می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه بازسازی سردر از مدت ها قبل در دستور کار میراث فرهنگی استان بوده است، اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند به بهسازی محوطه و بازارچه مجاور مجموعه جهانی شیخ صفی الدین منجر شود.

وی از آمادگی اداره کل جهت عملیاتی شدن این طرح خبر داد و متذکر شد: با تصویب این طرح در کمیته فنی سازمان عملیاتی اجرایی بدون فوت وقت آغاز می شود.

فلاحی با اذعان به اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی این استان است، اضافه کرد: مرمت بنا و بهسازی محوطه اثر از برنامه های مستمر اداره کل است.

به گفته فلاحی این اثر یکی از جاذبه های شاخص تاریخی استان بوده و سالانه میلیون ها گردشگر به بهانه بازدید از آن به استان اردبیل سفر می کنند.

ارسال نظرات