مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استانداری اردبیل حمایت کند 2 هزار موقعیت شغل تضمینی توسط بسیج سازندگی برای جوانان در استان اردبیل فراهم خواهدشد.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۵۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای جوانان به حمایت استانداری اردبیل نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از سبلان ما، سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد تصریح کرد: به استناد اصل ۱۴۷ قانون اساسی نیروی های مسلح در کنار انجام امورات نظامی می تواند در سازندگی و عمران  کشور با دولت مشارکت و همیاری کنند و  ماده ۱۱۰ آیین نامه سپاه پاسداران حاکی از این موضوع دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در عرصه های مختلف کشور با هدف ایجاد اشتغال و تلاش همه جانبه در تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در حال فعالیت است  بیان کرد: ایجاد اشتغال در شرایط کنونی کشور جزو مطالبات اصلی جوانان است که بسیج سازندگی با تدوین برنامه اشتغال ۲۰۰۰ نفری و تقدیم آن به استانداری برای تصویب ، سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش در آمار بیکاری در سطح استان را دارد.

وی افزود: باید شناخت ظرفیت های موجود در نواحی مختلف استان و سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی را جدی گرفت چرا که بدون شناخت این ظرفیت ها و توانمندی ها نمی توان تصویر خوبی برای توسعه استان ترسیم کرد.

پیرجاهد با بیان اینکه دولت نیازمند باشد سازمان بسیج سازندگی در امر تحقق اقتصادمقاومتی و کاستن از فشار های اقصادی کنونی جامعه یاری دولت خواهدشتافت افزود: هم اکنون آمادگی کامال را در امر توسعه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی در سطح استان اردبیل هستیم و امیداواریم با حمایت استانداری و دستگاه های اجرایی این امر بزودی در استان محقق شود.

 وی  شبکه سازی در تولیدات اقتصاد مقاومتی پایدار را در جامعه امری مهم وضروری دانست وافزود: اشتغال زایی 4 مؤلفه اثرگذاری دارد که مهم ترین آن درامر بازاریابی گرم، مشاوره اقتصادی واقعی، علمی و تجربی است که متأسفانه دراستان اردبیل و جامعه کنونی کشور با کمبود آن  مواجه هستیم.

مشارکت بسیج سازندگی در طرح بازآفرینی شهری

پیرجاهد یکی از ماموریت های مهم سازمان بسیج سازندگی در سال جدید را مشارکت و همیاری دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهری دانست و تصریح کرد: سه شهرستان استان اردبیل در طرح بازآفرین شهری که نقش مهمی در توسعه و ایجاد نشاط درمناطق محروم این شهرستان ها را خواهد داشت در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه این طرح در نواحی اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر اجرا می شود، عنوان کرد: مرمت و رنگ آمیزی مدرسه در سلمان آباد اردبیل و مشارکت در احداث پایگاه جامع سلامت در پری خان مشگین شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی، خدماتی و درمانی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار با کمک بانک انصار و اداره نوسازی استان یک مدرسه در روستای طالب کندی احداث خواهدشد افزود: 160 دانش آموز در قالب طرح اردوهای جهادی هجرت 3 به مرمت، نوسازی ، رنگ آمیزی و بازسازی مدارس در مناطق محروم روستای سراسر استان خواهند پرداخت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: تاکنون سه میلیارد 600 میلیون تومان از سوی خیرین و یک میلیارد 100 میلیون تومان از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان به 268 طرح عمرانی  در سطح  استان پرداخت شده است.

پیرجاهد افزود: دوار کشی قبرستان ها، سیلاب بندی، آب رسانی به مناطق محروم روستای ، تکمیل مساجد، احداث خانه از دیگر خدمات رسانی های اولویت دار سازمان بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی بود.

طرح همگام با کشاورز در ۳۶۰ روستای استان اردبیل اجرا می شود

پیرجاهد از انعقاد قرادادهمکاری سازمان بسیج سازدگی سپاه استان با سازمان جهادکشاورزی استان برای اجرای طرح همگام با کشاورزان خبرداد وافزود: هدف از برگزاری این طرح افزایش آگاهی کشاورزان و اصلاح الگوی کشت در ۳۶۰ روستای استان اردبیل با حضور کارشناسان کشاورزی در مناطق مختلف روستاهای سراسر استان می باشد.

وی ادامه داد:طرح همگام با کشاورز در صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی با تشویق زارعین برای به کارگیری سیستم های نوین آبیاری نقش موثری خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار