به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حر مشهد؛

کارگاه گفتمان انقلاب اسلامی در سپاه ناحیه حر مشهد برگزار شد

کارگاه گفتمان انقلاب اسلامی در سپاه ناحیه حر مشهد به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه و با سخنرانی استاد خسروی؛ هادی سیاسی سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۷۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ خسروی در کارگاه گفتمان انقلاب اسلامی که با حضور فرمانده سپاه ناحیه حر و پایوران ناحیه در سپاه این ناحیه برگزار شد؛ به تشریح اصول فن سخنوری و اصول حاکم بر رفتار سیاسی در سپاه پاسداران پرداخت و عنوان کرد: سخنوری یک تخصص بشمار می آید و اگر بخواهیم ماموریت بصیرت دهی در جامعه را بهتر و با تاثیرگذاری بیشتر انجام دهیم باید قوانین سخنوری را فرا بگیریم و از تجربه یکدیگر نیز استفاده کنیم.
 
وی افزود: فن بیان از نعمت های خداوند می باشد و پیامبر اکرم (ص) درباره این موضوع فرمودند «یکی از زیبایی‌های انسان فصیح صحبت کردن است» و خداوند نیز در سوره رحمان پس از خلقت انسان به این موضوع نیز اشاره می ‌کند.

هادی سیاسی سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در بهبود کلاسداری و سخنوری که باید توجه خاصی به آن شود اخلاص است و تا جایی که می توانیم باید صحبت هایمان برای خدا باشد تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود و هدف ما بصیرت دهی به مخاطب باشد که جزء وظایف اصلی ما می باشد.
 
وی همچنین به یکی دیگر از نکات سخنوری اشاره کرد و گفت: هنگام صحبت در هر موضوع از کلمات متنوع پیرامون آن موضوع استفاده کنیم و همچنین تنوع در محتوای صحبت هم باید رعایت شود و از محتواهای مختلف مانند آیات قرآن، حدیث و شعر نیز استفاده شود و در هنگام سخنرانی ابتدا مخاطب خود را بشناسیم تا تاثیرگذاری مطالب بیان شده برای قشرهای مختلف بیشتر باشد.

وی به اهمیت نوشتن اشاره کرد و گفت: نوشتن نیز جزء نکات اصلی و مهم در اصول کلاسداری می‌باشد و یک سخنران و هادی سیاسی باید به شنوندگان خود توصیه به نوشتن کند و در برگزاری کلاس ها و جلسات وفای به عهد داشته باشد و جلسات را در راس ساعت برگزار نمایند.

خسروی در پایان سخنان خود به نکات دیگری همچون نکشاندن ذهن شنونده به مسائل منفی، استفاده نکردن از مطالب بلند عربی، استفاده از مطالب و آماده نمودن آنها به استناد از قرآن و روایات، مقایسه ای صحبت کردن و شناخت مخاطب نیز اشاره کرد .

گفتنی است؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حر مشهد در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم خدمت به شرکت کنندگان در این دوره نسبت به بهروری لازم از تجربیات و سخنان ارزشمند استاد خسروی ابراز امیدواری کرد و گفت : امروز به برکت پایگاه ها و حوزه‌های مقاومت سپاه ناحیه حر توانستیم عمق بخشی لازم جهت اجرای برنامه های سپاه و بسیج در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به انجام برسانیم.
 
در پایان این دوره حجت الاسلام والمسلمین نوروزی مسئول دفتر نمایدگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حر مشهد از افراد برتر در این حوزه،هادیان سیاسی و دست اندرکاران برگزاری این دوره با اهدای هدایائی تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها