خبرهای داغ:
معاون استاندار سمنان:

جنگ تمام عیار در حوزه مواد مخدر/ بی توجهی به باور‌های دینی و هویت انسانی عامل اصلی طلاق

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری شاهرود با بیان اینکه امروز در جنگی تمام عیار در حوزه مواد مخدر قرار گرفته ایم گفت: وقتی جامعه فعال دچار بیماری شود، نه تنها سرمایه عظیم انسانی مملکت از بین رفته بلکه نوعی بحران هویت به دنبال دارد و بی توجهی به باور‌های دینی و هویت انسانی عامل اصلی طلاق است.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۵۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در همایش پیشگیری و درمان اعتیاد در تالار پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سخنانی با تأکید بر اینکه اگر نمی‌توان نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی، چون اعتیاد و طلاق را کاهش داد دستکم باید آن را ثابت نگه داشت، افزود: باید همه امکانات کشور در اختیار این مهم قرار گرفته و در رابطه با آسیب‌هایی که سرمایه اجتماعی کشور را به تاراج می‌برد، پژوهش شود.
وی با بیان اینکه اجتماع عاری از آسیب نبوده و باید نسبت به مهار این آسیب‌ها توجه ویژه وجود داشته باشد، گفت: سرمایه اجتماعی عبارت از باور، اعتماد، اطمینان و برخورداری از باور‌های دینی و جایگاه اجتماعی، دوری از ناهنجاری‌ها و عضویت در جامعه انسانی است.
معاون استاندار سمنان بیان کرد: امروز در جنگی تمام عیار در حوزه مواد مخدر قرار گرفته ایم که جامعه هدف آن را افراد ۱۵ تا ۴۹ سال یعنی جامعه فعال کشور تشکیل می‌دهد. وقتی جامعه فعال دچار بیماری شود، نه تنها سرمایه عظیم انسانی مملکت را از بین برده بلکه نوعی بحران هویت نیز به دنبال دارد.
محمدی به نتایج پژوهشی در ۲ شهرستان دیگر درباره علت‌های طلاق اشاره کرد و گفت: در ۱۷ عامل بررسی شده در این پژوهش، بیکاری در رتبه پایانی قرار گرفته و آنچه بیشترین اثر را داشت، بی توجهی به باور‌های دینی و هویت انسانی و تبدیل شدن انسان به ابزاری برای لذت‌های آنی بود.
وی میزان طلاق در کشور را نگران کننده خواند و تصریح کرد: یکی از عوامل آسیب وارد شدن به جامعه، تخلیه روستا‌ها و ایجاد حواشی در شهرهاست چرا که وقتی یک گروه انسانی غیر همگن در یک جا جمع می‌شوند، آسیب پذیری بالا می‌رود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها