مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج»:

اعزام ۲۴ گروه جهادی به مناطق محروم/دهستان رقیچه کدکن منطقه هدف جهادگران بسیجی/تشکیل گروه‌های جهادی در سایر نقاط جهان

مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ جهادگر بسیجی در قالب ۲۴ گروه جهادی از امروز و بصورت تدریجی در مدت ۷۵ روز عازم منطقه هدف در دهستان رقبچه کدکن می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۸۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
سرهنگ دوم پاسدار حسین صادق در حاشیه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: اردو‌های جهادی با دو هدف ترویج فرهنگ کار و تلاش و روحیه جهادی و همچنین محرومیت زدایی در ۱۳ روستای محروم دهستان رقیچه از توابع کدکن تربت حیدریه از امروز تا پایان شهریورماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین هدف این اردو‌ها ترویج و نهادینه کردن گفتمان اتقلاب اسلامی و فرهنگ کار و تلاش جهادی است تا بتوان به مانند دوران دفاع مقدس که با همین فرهنگ و روحیه با دشمن تا بن دندان مسلح فائق شدیم در عرصه خدمت رسانی نیز همینگونه عمل کتیم.

صادق از محرومیت زدایی بعنوان دومین هدف این اردو‌ها یاد کرد و بیان داشت: اردو‌های جهادی بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی در مناطق محروم دنبال می‌شود که اولویت اصلی آن احداث، مرمت و بهسازی منازل محرومان و همچنین عرصه‌های عام المنفعه که برای عموم مردم قابل استفاده باشد برگزار می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی تربت حیدریه گفت: امسال گروه‌های جهادی با دو عنوان گروه‌های جهادی مستقر و معین در مناطق محروم حضور دارند بطوریکه گروه‌های جهادی مستقر از همان منطقه و از همان روستا‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنند و به لحاط اینکه در طول سال در انجا زندگی می‌کنند این اردو‌ها می‌تواند تداوم داشته باشد.

صادق به چگونگی انتخاب منطقه هدف اشاره کرد و افزود: این منطقه بر اساس شاخصه‌های وزارت کشور و با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بر اساس میزان محرومیت مناطق انتخاب می‌شود که با توجه به این شاخصه‌ها دهستان رقیچه کدکن با ۱۳ روستای اطرافش (بخش شکسته سیاه کدکن) انتخاب و گروه‌ها به این منطقه اعزام می‌شوتد.

وی افزود: امسال ۲۴ گروه جهادی متشکل از ۱۶۶۷ نفر از گروه‌های محلات، دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان، بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و متخصصین در اردو‌های یک، سه، هفت و ۱۰ روزه به مناطق محروم اعزام می‌شوند که بر این اساس گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی شهریورماه در روستای شعبه از توابع شهرستان رشتخوار مستقر خواهند شد.

صادق به مزیت‌های اردو‌های جهادی اشاره کرد و افزود: این اردو‌ها علاوه بر تبیین و نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و فرهنگ کار و تلاش و روحیه جهادی در بین احاد مردم بخشی از محرومیت را از چهره‌های مناطق روستایی را می‌زداید.

مسوول بسیج سازندگی تربت حیدریه در پایان خاطر نشان کرد: امروز اردو‌های جهادی در سایر نقاط مختلف جهان و بویژه کشور‌های منطقه شکل گرفته و این کشور‌ها با بهره گیری از جهادگران بسیجی در پی عمران و آبادانی کشور خود هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار