آیت الله علم الهدی:

تنازل در بحث حجاب باعث نابودی اصل آن می‌شود

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان داشت: تنازل در بحث حجاب باعث نابودی اصل حجاب و مبارزه با ارزش دینی و ملی ما می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۸۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی امروز ظهر در گردهمایی بانوان فعال در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه اظهار داشت: حجاب یکی از فرایض دینی و یک مسئله ملی است و همچنین یک عاملیت قطعی در هویت ملی و ایرانی بودن است.

وی اظهار داشت: خداوند متعال در مسئله حجاب هم حدود حجاب را بیان کرده؛ هم به لزوم و وجوب آن اشاره دارد و هم نقطه هویتی آن را مشخص می‌کند.
 
امام جمعه مشهد بیان داشت: تنازل در بحث حجاب باعث نابودی اصل حجاب و مبارزه با ارزش دینی و ملی ما می شود لذا سعی بانوان فعال در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید این باشد که در سطح تعالی حجاب حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر تاریخ ایران باستان را مطالعه کنیم، زنان ایرانی لباس سراسری سفیدی روی کلاه می‌انداختند که همه بدن حتی صورت آن‌ها را می‌پوشاند بنابراین چادر غیر از حجاب دینی، لباس ملی هم هست.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: امروز برخی می‌گویند ما حجاب اجباری نداریم و چادر جزو حجاب نیستدر واقع می‌خواهند احکام فقهی حجاب را پایین بیاورند و این مبارزه با یک ارزش دینی و ملی است.
 
وی ابراز داشت: حجاب ضامن اجرای هویت ملی، دینی و انقلابی بوده و دشمن می خواهد این سه هویت را بگیرد تا مقاومت دینی ما از بین برود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ابزاری کردن دین برای جذب جوان با تنزل ارزش های دینی همراه است، گفت: اگر دین را ابزار کنیم تا جوانان به سمت جناح ما بیایند  د به عنوان اینکه بیاییم در ارزش‌های دین تنزل بدهیم این جذب جوان نیست ، شما جذب جوانان شده‌اید و مشکلی که امروز در مسائل فرهنگی بویژه حجاب داریم همین است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها