150 زائر قمی از مناطق عملیاتی سردشت بازدید کردند

مسوول راهیان نور و گردشگری سپاە سردشت گفت: 150 زائر راهیان نور استان قم که متشکل از 50 دانشجو و 100 نفر از دیگر اقشار مردم هستند، از یادمان ها و مناطق عملیاتی سردشت بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۳۹۰۱۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سروان مجتبی کیانی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از امروز آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد، افزود: این زائران در اردویی یکروزه امروز از مناطق عملیاتی 'بلفت' و 'دوپه زه' بازدید کردند.


وی با اشارە بە اینکە بە برکت خون شهدا فرهنگ مقاومت جایگاە خوبی در بین جوانان پیدا کردە است، اضافه کرد: تبادل فرهنگی و نمایش امنیت در نقطه صفر مرزی کشور برای جذب سرمایه گذاران و حضور گردشگران پیام های مهمی است که زائران راهیان نور به عنوان سفیران این منطقه به سایر استان ها و نسل های انقلاب انتقال می دهند.
وی بیان کرد: سال گذشتە 18 هزار نفر از هموطنان سراسر کشور در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی سردشت اعزام شدند کە انتظار داریم امسال این تعداد بە 20 هزار نفر افزایش یابد.
شهرستان سردشت دارای سه یادمان 'بُلفَت'، 'شهدای شیمیایی' و 'دارساوین' است.
شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس 853 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 111 تن از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و 613 نفر نیز شهدای مردمی هستند.
سردشت با120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و مجاورت شمال عراق قرار دارد.

ارسال نظرات