حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اجتماعی اظهار کرد: امروز نیاز حقیقی و واقعی جامعه اسلامی این است که از سبک زندگی غربی فاصله گرفته و سبک زندگی اسلامی را تقویت نماییم.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۰۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛حجت الاسلام دهنوی کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده در جمع بسیجیان حوزه بدر گفت: سبک زندگی در روانشناسی به معنای رسیدن به آرامش ،کمال و سعادت است.
وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری پنج مرحله ای که با انقلاب اسلامی شروع شد و سپس نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن اسلامی را برای رسیدن به ظهور میدانند که به سبک زندگی اسلامی شهرت دارد.
کارشناس مسائل اجتماعی و خانواده عنوان داشت: سبک زندگی تمام شئون زندگی انسان را در بر میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: انسان باید در دهه دوم زندگی به گونه ای برنامه ریزی کند که کمترین خطا را انجام دهد و در آینده پشیمان از فرصت های از دست رفته نباشد و در همین دهه دوم زندگی است که آینده انسان ساخته می شود و تکلیف هر کس با خودش مشخص می شود که چه هدفی دارد و چگونه باید به این هدف برسد.
وی گفت: دلیل این که زندگی ما منطبق بر احکام اسلامی نیست نبود برنامه ریزی در زندگی و وجود برنامه های مخالف دین است که بر زندگی ما تحمیل شد و فرهنگ و سبک زندگی ما را تغییر داده است و با آموزه های غربی هم خوان شده است.
حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اجتماعی اظهار کرد: امروز نیاز حقیقی و واقعی جامعه اسلامی این است که از سبک زندگی غربی فاصله گرفته و سبک زندگی اسلامی را تقویت نماییم.
وی، تصریح کرد: بهترین منابع برای ترویج و تبیین فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، کتب روایی شیعه مانند: رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و حلیه المتقین و...، است.
وی گفت: باید همه مومنین و خانواده های متدین تلاش نمایند در مسائل مختلف زندگی؛ اعم از همسر داری، همسایه داری، تربیت فرزند و تحصیل علم و نوع پوشش و مسکن و معاشرت های اجتماعی در مسیر اهل بیت حرکت نمایند.
وی در پایان اظهار داشت: هدف اصلی دشمن در زمینه سبک زندگی تغییر سبک زندگی مردم مسلمان است.به شناخت های سطحی از دین اکتفا نکنیم بلکه باید ضرورت دین را عمیق درک کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات