خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین اذعان کرد:

طرح آمایش علم و فناوری، نقطه عطفی در رشد و توسعه متوازن و همه جانبه

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور طرح آمایش علم و فناوری استانی که پایلوت آن استان قزوین بود با محوریت پژوهشگران جهاد دانشگاهی قزوین انجام شد،
کد خبر: ۹۰۴۱۹۱۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، به مناسبت سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی این واحد گفت: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی است که در مسیر تحقق آرمان‌های اصلی انقلاب حرکت می‌کند و سربلند و بالنده برای پیشرفت و آبادانی کشورمان گام برمی‌دارد، آنچه از یک نهاد انقلابی با ویژگیهای علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی انتظار می‌رود حرکت منظم و پیوسته در مسیر اهداف مشخص است و ما نیز در همه‌ی حوزه‌های فعالیتی خود سعی می‌کنیم توانمندی‌ها و ویژگی‌هایی را که داریم نخست به درستی بشناسیم و بعد بر طبق آن برنامه‌ریزی کنیم.
وی عنوان کرد: ساختار جهاد دانشگاهی به‌گونه‌ای است که فعالیت‌هایش باید پیوست اجتماعی و اشتغال داشته باشد، در همین راستا به‌گونه‌ای باید عمل شود که نهایت بهره‌مندی را از میانبرها ببریم، ما نیز در این میان سعی کردیم در استان قزوین این نگاه را عملیاتی کنیم و با شناختی که از حوزه‌ها و توانمندیهای جهاد دانشگاهی داریم پیش برویم.
پیله‌چی افزود: ما سعی کردیم هم حوزه‌هایی که خدمت رسان داخلی هستند را فعال کرده و بهره‌وری آن‌ها را بالاتر ببریم و هم حوزه‌هایی را که در مسیر خدمت رسانی به مردم قرار دارند، درآمدزایی می‌کنند و نمای بیرونی دارند را پویا کنیم.
مأموریت‌های جدی برای توسعه اشتغال پایدار داریم
این مسئول با تأکید بر اینکه تلاش جهاد دانشگاهی رسیدن به جایگاه محوری و اثرگذار در حوزه‌های فعالیتی خود در استان قزوین است، اظهار کرد: نگاه دقیق علمی و تخصصی در کار برای ما ارزشمند است و برای همین در فرآیندهای اجرایی خودمان تجدیدنظر کردیم و با به روزرسانی این فرآیندها به روش کار خود سرعت بیشتری بخشیدیم.
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین افزود: ما در استان قزوین تلاش کردیم توجه ویژه به حوزه اشتغال داشته باشیم، بدون شک این موضوع از دغدغه‌های نخست کشورمان و از بیماری‌های جدی اقتصادی است که درگیر آن هستیم؛ در همین مسیر تعاملاتی با دستگاه‌ها داشتیم و توانستیم از استان مأموریت‌های جدی برای توسعه اشتغال پایدار بگیریم.
پیله‌چی عنوان کرد: ما در راستای رشد و توسعه‌ی جهاد دانشگاهی قزوین رویکرد برنامه‌محور داریم و سه نوع برنامه در نظر گرفتیم، که شامل برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می‌شود؛ در مورد اقدامات کوتاه مدت با عنایت به توانمندی کنونی واحد و توجه به شرایط حال، فعالیت‌های اثرگذاری را به مرور برنامه‌ریزی کردیم و برای اجرایی شدن آن سعی کردیم با چیدمان جدید نیروهای اجرایی تا جایی که امکان دارد بهره‌وری نیروها را بالاتر ببریم.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن برخورد کردیم، ضرورت ارتباط مؤثر و مستمر با مردم و مخاطبان بود، در این خصوص هم تلاش شد تا با درکی کامل از مفهوم برندسازی سازمان، اطلاع رسانی عمومی خودمان را مضاعف کنیم که مردم با جهاد دانشگاهی و خدماتش بیشتر آشنا شوند و علاوه بر آن با خدمات و محصولات این نهاد ارتباط پیدا کنند.
اجرای طرح آمایش علم و فناوری در استان قزوین
وی ادامه داد: در برنامه‌های میان مدت هم به دنبال این هستیم که بتوانیم برای تثبیت جایگاه والای جهاد دانشگاهی به شدت تلاش کنیم، در چند حوزه هم ورود کردیم، از جمله در حوزه زیرساخت‌های عمرانی که برای اولین بار در استان قزوین می‌خواهیم مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی قزوین را بسازیم و راه اندازی کنیم؛ همچنین رشد و تعالی جایگاه مسئولیتی جهاد دانشگاهی در استان هم اهمییت فراوان دارد، به‌ویژه از این حیث که مسئولان استانی با شناخت دقیق و اعتماد کامل مأموریت‌هایی را به جهاد دانشگاهی بسپارند و از این مسیر ما بتوانیم در توسعه آینده استان و کشورمان نقشی داشته باشیم.
پیله چی عنوان کرد: البته این اعتماد در حال حاضر نیز در حد مطلوبی وجود دارد و براساس همین اعتماد و شناخت ما توانستیم برای اولین بار در کشور طرح آمایش علم و فناوری استانی را که پایلوت آن استان قزوین بود با محوریت پژوهشگران جهاد دانشگاهی قزوین انجام بدهیم، اجرای این طرح توان، تخصص و دقت پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی و سطح بالای این نهاد علمی را به رخ کشید و ما باور داریم نتایج حاصل از این پژوهش می‌تواند نقطه عطفی در رشد و توسعه متوازن و همه جانبه استان قزوین باشد.
خودکفایی رمز پایداری جهاد دانشگاهی است
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین افزود: در بلند مدت نیز به دنبال این هستیم که در آینده جهاد دانشگاهی به عنوان یک قطب در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی شناخته شود، به نحوی که جهاد دانشگاهی در استان قزوین اولویت نخست هر فرد، نهاد و دستگاهی برای انجام امور پژوهشی باشد، در حوزه‌های آموزشی نیز مصمم هستیم به‌عنوان مرجع دوره‌های مهارتی و اشتغال محور مطرح شویم و همینطور جایگاه ویژه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ در استان داشته باشیم و به‌عنوان یک شاخص معرفی شویم.
پیله‌چی با اشاره به اینکه خودکفایی رمز پایداری نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی است، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در حوزه‌هایی که مأموریت و رسالت‌هایی بر عهده ما گذاشته شده به گونه‌ای فعالیت کنیم که سهم خودمان از خودکفایی کشور را ایفا کرده باشیم. بر همین اساس برنامه‌ای که داریم این است که بتوانیم به حوزه ایجاد درآمدهای پایدار، اشتغال پایدار، خودکفا و خودمحور کردن نیروهای انسانی و سرمایه‌های کشورمان کمک کنیم.
توسعه پایدار، ثبات درآمدی و جایگاه ویژه استانی، افق یک سال آینده
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در ارتباط با افق سال آینده این نهاد عنوان کرد: به حول قوه الهی به دنبال این هستیم که در سال آینده بتوانیم قول‌ها و وعده‌هایی که در سال ۹۷ دادیم را عملیاتی کنیم، امیدواریم مجموعه منحصر به فرد و کامل پروژه ملی تدوین و تألیف منابع آموزشی زبان انگلیسی تحت عنوان کتاب Eight در سال آینده همین موقع آماده شده باشد، هرچند در سال جاری همین کتاب در مراکز آموزشی اجرایی می‌شود.
وی افزود: ما در سال جاری ان شاءالله ساخت مجتمع تحقیقات و فناوری را آغاز کنیم و امیدواریم تا سال بعد به پیشرفت فیزیکی مطلوبی برسیم.
پیله‌چی در پایان عنوان کرد: با توکل به خدا و برنامه‌ریزی منسجم و تلاش مجدانه مجموعه صدنفره جهاد دانشگاهی استان قزوین امیدواریم در سال آینده یک مجموعه متعهد، مخلص، متخصص و دغدغه‌مند در راستای منویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار داشته باشیم و بتوانیم ان شاءالله در مأموریت‌ها و برنامه‌های عملیاتی که تعریف کردیم اعم از توسعه پایدار واحد، ثبات درآمدی و جایگاه ویژه جهاد دانشگاهی در سطح استان را داشته باشیم.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها