خبرهای داغ:
طی چهار ماهه نخست سال جاری در استان قزوین پرداخت شد:

اعطای بیش از چهار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گزارشی از پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت این استان در چهار ماهه نخست سال ۹۷ ارائه داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۵۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکبری، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از چهار میلیارد و 239 میلیون تومان در قالب تسهیلات اشتغال و خودکفایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان قزوین پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد برای کاهش مسائل و مشکلات اقشار آسیب پذیر و توانمند سازی آنان است که به صورت کاملاً قرض الحسنه در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت پس از استعدادسنجی و ارائه آموزش های لازم شرایط دریافت تسهیلات را خواهند داشت، افزود: این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و بسترسازی استقلال معیشتی مددجویان پرداخت می‌شود .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اینکه 289 خانوار تحت حمایت از تسهیلات این نهاد در استان قزوین بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: حدود یک میلیارد و 397 میلیون تومان تسهیلات اشتغال در اختیار مددجویان ساکن در مناطق محروم استان قرار گرفت.
وی با اعلام اینکه 64 خانوار غیرتحت حمایت نیازمند استان قزوین نیز از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شده‌اند، گفت: بسیاری از مشکلات خانواده های نیازمند با پرداخت وام قرض الحسنه رفع می‌شود و کمیته امداد با اعطای تسهیلات اشتغال تلاش دارد گام‌های موثری برای برطرف کردن مشکلات آنها بردارد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو هزار و 500 مددجوی قزوینی درنوبت دریافت تسهیلات اشتغال قرار دارند، بیان کرد: راه‌اندازی "صندوق قرض الحسنه امداد ولایت" یکی از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است که هر چقدر سپرده‌گذاری خیران و نیکوکاران در این صندوق بیشتر شود، به همان میزان می‌توانیم به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند استان تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه بیشترین مراجعه مددجویان قزوین برای دریافت تسهیلات خودکفایی دارای توانایی فنی و حرفه‌ای هستند، یادآورشد: اشتغال مددجو موجب می‌شود تا فرد در سایه عزت نفس برگرفته از توانایی و استعداد خویش به استقلال معیشتی دست یابد در نتیجه امکان فقرزدایی در این رویکرد بسیار برجسته‌تر و جدی‌تر از کمک بلاعوض است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها