سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همایش نکوداشت حاج ارشد نوری از مداحان شاخص استان اردبیل در ۲۹ مرداد ماه سالجاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۳۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه هماهنگی برگزاری همایش نکوداشت «ارشد نوری» از مادحین برتر استان اردبیل اظهار کرد: این مراسم 29 مرداد ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد محمدیه اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه با نظر شورای فرهنگ عمومی، دسته‌جات، هیات‌های حسینی و ستاد برگزاری نکوداشت حاج ارشد نوری برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری آیین نکوداشت «ارشد نوری» بیان کرد: هدف از این برنامه معرفی چهره‌های برجسته استانی در عالم مداحی، ذاکری و مرثیه خوانی حسینی و قدردانی از زحمت‌کشان این عرصه است.

ستوده معرفی فرهیختگان استان اردبیل، الگوسازی و الگودهی برای نسل آینده و تکریم شعائر الهی را از جمله اهداف مهم در برگزاری این نکوداشت عنوان کرد.

وی گفت: نقش مداحان و شعرا در بحث ترویج فرهنگ حسینی بسیار خطیر بوده و مقام معظم رهبری نیز نسبت به پاسداشت و تکریم فرهیختگان سفارش جدی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: ترویج فرهنگ و تکریم مرثیه خوانان و شعرای آیینی نقش بسیار مهمی در الگوسازی داشته و در شرایط فعلی به منظور معرفی قیام بزرگ عاشورا و فرهنگ عاشورایی مداحان و شعرای این عرصه می‌توانند اقدامی زینب‌وار انجام دهند.

ارسال نظرات