فرمانده سپاه چالدران:

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

فرمانده سپاه چالدران گفت: هدف از اعزام کاروان های راهیان نور به شمالغرب کشور، شناساندن شجاعت ها و ایثار گری های رزمندگان استان آذربایجان غربی به قشر جوان و نوجوان است.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی؛ سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری در آئین بدرقه کاروان های اعزامی به راهیان نور، بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروزه بر تمامی ملت ایران اسلامی وظیفه است راه شهدا را ادامه دهند .

وی امنیت موجود در کشور را مرهون خون پاک شهدا دانست و گفت : امروزه ایران اسلامی در سایه خون پاک شهدا توانسته به یک کشور قدرتمند در جهان تبدیل شود و الگوی مقاومت برای جهانیان باشد .

فرماندار چالدران نیز با اشاره بر لزوم تبیین نقش بی بدیل مردم علی الخصوص جوانان در به ثمر رسیدن انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان در قالب اعزام کاروان های راهیان نور میسر است.

کریم حسین زاده گفت: در شرایطی که متاسفانه ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شده است، راهیان نور موثرترین کار فرهنگی است.

وی  اضافه کرد: هدف از اعزام کاروان های راهیان نور به شمالغرب کشور، شناساندن شجاعت ها و ایثار گری های رزمندگان آذربایجان غربی به قشر جوان و نوجوان است.

حسین زاده تصریح کرد: این اردوها باعث می شود تا افراد با تاریخ مقاومت مردم این مناطق در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

همچنین معاون هماهنک کننده سپاه چالدران در این مراسم گفت:این کاروان متشکل از بسیجیان سپاه این شهرستان با هدف تجدید بیعت با آرمان های والای شهدا و آشنائی بیشتر با رشادت ها و شجاعت های آنان که در جهت دفاع از مرزهای میهن اسلامی جان خویش را تقدیم کشور نموده اند به این مناطق عملیاتی اعزام شدند .

سرهنگ  پاسدار سید روح الله جعفری اضافه کرد: با عنایات خداوند متعال و با حمایت های به عمل آمده از سوی سپاه شهدای استان اردوی راهیان شمال غرب سپاه چالدران به دلیل داشتن ظرفیت های بالا در مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای موجود در این شهرستان برگزار شد .

وی افزود: در این کاروان که متشکل از خواهران و برادران بود از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای قره دره، محلملو، چخور کند، کرد کندی، یاد مان شهدای گمنام، یادمان ۲۷ هزار شهید جنگ چالدران بازدید کردند.

سید روح الله جعفری خاطر نشان کرد: همچنین در جریان اعزام این کاروان برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز بر گزار شد.

در این اردوی راهیان نور افزون بر ۷۰۰ نفر بسیجی توانستند از مناطق عملیاتی و یادمان های موجود در این شهرستان بازدید کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار