خبرهای داغ:
با حضور مبارزین دوران ستم شاهی،

برگزاری محفل روایت‌گری شهدا و ایثارگران شاهرود در مشهد مقدس

محفل روایتگری شهدا و ایثارگران شاهرود با حضور مبارزین دوران ستم شاهی در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۳۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این محفل روایتگری که با حضور بیش از ۱۳۰ از راویان دفاع مقدس و خانواده‌های آنان در حسینیه معارف مشهد مقدس برگزار شد، ابوالشهید عاشوری از مبارزین قدیمی و چریک انقلابی که در شاهرود زمان قبل از انقلاب حضور داشتند با طرح این سوال که همه آن کار‌ها را کردیم به اینجا برسیم و امروز وظیفه ما چیست؟ گفت: شما باشد تشکلی در شاهرود ایجاد کنید به عنوان مدافعان انقلاب که سرنوشت ساز باشد در مسائل مختلف، و دفاع کنید از انقلاب و هر مسؤولی بداند از او کسی هست که سوال می‌کند و نظارت دارد، محکم ایستاده است، حواسش را جمع می‌کند.
وی افزود: باید ببینیم چقدر تأثیرگذار هستیم در جامعه باید دقت کنیم. خاطرات خوشی هم از شاهرود دارم و عشق و علاقه به مردم شاهرود که متدین و دین دار هستند دارم
حجت الاسلام غلامرضا قندهاری نیز در این محفل با تاکید بر اینکه شاهرود خوب در انقلاب و دفاع مقدس درخشید اظهار کرد: وقتی عاشوری در شاهرود ساکن و به یک معنا تبعید شدند در خیابان مزار مغازه خواربار فروشی داشتند و کار انقلابی می‌کردند و توزیع اعلامیه‌های امام را داشتند و مقام معظم رهبری دو باری که شاهرود آمدند در منزل آقای عاشوری وارد شدند و با رهبری ارتباط داشته و دارند.
وی ادامه داد: شخصیت‌های انقلابی که شاهرود می‌آمدند زمینه حضورشان را آقای عاشوری فراهم می‌کردند و منزل ایشان پاتوق روحانیون انقلابی بودند در خیابان شبدری و کوچه مسجد امام حسین و تا انقلاب تحت تعقیب قرار گرفتند و محسن و مجتبی فرزندان ایشان شهید شدند.
وی با بیان اینکه این ابوالشهید خانه شهید در مشهد ایجاد کردند افزود: خانواده شهدای دنیا اینجا می‌آیند و روایت شهدا را می‌شنوند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: باید بدانیم تکلیف امروز ما چیست و باید به نتیجه کامل برسیم و راه را ادامه دهیم و یک تشکل انقلابی و مطالبه گر نیاز داریم تا مطالبات رهبری انقلاب را پیگیری نمایند.
در ادامه این محفل روایتگری عباس اکبریان از راویان دفاع مقدس به بیان روایتی از مادر شهدای غریب نمود که چگونه در غربت غم فرزندان خود را تحمل می‌کنند و برای همه شهدا مادری می‌کنند.
محمد عباسی پژوهشگر و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با تبیین نقش راویان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر داشتن تشکل و انجام کار تشکیلاتی برای اثرگذاری بهتر در جامعه تاکید کرد و بر توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تبیین آن در جامعه مطالبی را بیان کرد.
این محفل روایتگری به مناسبت روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) در مشهد مقدس به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود و انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها