خبرهای داغ:

برنامه حمایتی مشترک صندوق جمعیت سازمان ملل و وزارت کار برای دختران

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل از همکاری این صندوق با وزارت کار به منظور حمایت از دختران جوان ایرانی خبر داد و گفت: باور داریم که جوانان می توانند تغییرات ارزشمندی در جامعه ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۰۴۶۰۰۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

مریم سلطانزاده سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران در نشست روز بین المللی جوانان «فضاهای ایمن برای جوانان»  با اشاره به اینکه سازمان آموزشی علمی فرهنگی ملل متحد در زمینه جوانان همراه و متعهد به توانمندسازی زنان و مردان جوان است گفت: با مشارکت های این گروهها می توان به از بین بردن فقر و پرورش فرهنگ صلح امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه در یونسکو جوانان تنها ذی نفع نیستد اظهار داشت: بلکه  می تواند راهکارهای متعددی برای دستیابی به این اهداف ارائه کنند.

سطانی زاده ایجاد فضاهای مناسب برای فراهم آوری نوآوری را از جمله کمک های یونسکو دانست که در کنار دولت ها برای رسیدن به این اهداف قدم بردارند.

لیلا الصائجی جودان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد جوانان را عامل تغییر در جامعه و حافظان صلح دانست و گفت: ما در این صندوق متعهدیم که جوانان را وارد کار کنیم و بر روی مباحثی مثل سلامت جنسی و باروری تمرکز کرده ایم.

جودان با تاکید بر اینکه کار کردن برای جوانان یک سنت قدیمی برای صندوق  جمعیت سازمان ملل است اظهار دلشت: از حمایت های دولتی و جوامع مدنی در ایران برای حفظ این دارایی ارزشمند کمک می گیریم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت ایران را جوانان ۱۵_۳۰ ساله تشکیل می دهند و هدف و برنامه ما استفاده از ظرفیت نسل جوان است.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل از همکاری های این صندوق با وزارت کار و رفاه اجتماعی  برای حمایت از دختران جوان ایرانی خبر داد و گفت: باور دارم که دختران پسران جوان می توانند تغییرات ارزشمندی در جامعه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آرزوی داشتن دنیای با صلح بدون حضور جوانان محقق نمی شود ابراز داشت: ما از جوانان یاد می گیریم و به آنها گوش می دهیم.

در ادامه این نشست بهمن نامور مطلق مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه جوانان در سراسر جهان با مشکلاتی مواجه هستند اظهار داشت: نبود الگوهای رفتاری و بی توجهی به معنویت برای جوانان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: صرفا پرداختن به فرصت های تفریحی و شاد برای جوانان کفایت نمی کند و جوانان در سطح جهانی نیازمند به باور و اعتقاد معنوی هستند.

نامور مطلق تاکید کرد: از زمانیکه باورهای کمرنگ شده مشکلات ما زیاد شده و نیازمند بازگشت به باورها و اعتقادات هستیم.

به گفته وی جوان در ایران مملو از استعداد است و نسبت به میانگین دنیا وضعیت بهتری دارد و با ایجاد فرصت های بیشتر می توان از وجود این استعدادها سپاسگزاری کرد.

وی با بیان اینکه فاصله میان جوانان و سنین بالاتر در دستیابی به فرصت ها زیاد است گفت: این مساله آسیب زا است.

نامور مطلق وجود دو روز جوان ملی و جهانی در ایران راهی برای ایجاد فرصت های بیشتر عنوان کرد.

 

ارسال نظرات