خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان سمنان:

فعالیت گروههای جهادی در روستاها مستمر می‌شود

فرمانده سپاه استان سمنان هدف فعالیت گروههای جهادی را تثبیت جمعیت در روستا ها و ارتقای سطح فرهنگی، اموزشی، بهداشتی و توانمند سازی اهالی روستاها برشمرد.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۹۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، سردار حسن حسن‌زاده  فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون طرح اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گفت: یکی از اهداف اصلی اردوهای جهادی ارتقای روحیه جهادی، تسری دادن آن به دستگاه‌های اجرایی و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای جهادی با حضور پرشور و گسترده بسیجیان افزود: یکی از کار‌های بسیار شایسته‌ای که در بسیج در حال تکامل است و سال به سال قوی‌تر و تکامل یافته‌تر می‌شود؛ همین موضوع گروه‌های جهادی است که به‌ویژه در روستاها و شهرهای کمتر برخوردار، به منظور محرومیت‌زدایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، آموزشی و پزشکی صورت می پذیرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر برگزاری اردوهای جهادی به صورت تخصصی سازمان‌دهی شده است افزود: بر این اساس گروه‌های جهادی با توجه به تخصص‌های موجود در حوزه‌های مختلفی مانند عمرانی، فرهنگی، آموزشی، قرآنی، درمانی و پزشکی در روستاها و حاشیه شهرها به ارائه خدمات مشغول‌اند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه برای سال 97 تصمیمات مهم و خوبی به منظور تثبیت فعالیت‌های گروه‌های جهادی در استان سمنان اتخاذ شده است خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم، گروه‌های جهادی با توجه تخصص‌های خود در سال‌های آینده نیز در همان روستا فعالیت مداوم و مستمر خواهند داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، امسال یک هماهنگی خوب و شایسته‌ای بین فعالیت‌های گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی صورت خواهد گرفت.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به بازدید خود از گروه جهادی خواهران شهید صرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: فعالیت‌های جهادی از قبیل فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و ارزشی گروه جهادی خواهران که در این روستا (سطوه) حضور دارند؛ سبب اعتلای سطح فرهنگی و اجتماعی روستائیان شده و این خود سبب روشنگری در مسائل مهمی از قبیل اقتصاد مقاومتی، اشتغال و ارتقای درآمد روستائیان می‌شود.

سردار حسن زاده اضافه کرد: این‌گونه فعالیت‌های جهادی با اهداف ارزشمند و والایی انجام می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین این اهداف، تثبیت جمعیت در روستاها و ارتقای سطح فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و نیز توانمند‌سازی اهالی روستاها در استان سمنان است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین و فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه در روستاها برای ماندگاری جمعیت در آن خاطرنشان کرد: با توجه به بحث مهاجرت شدید روستائیان از روستاها به شهرها، فعالیت‌های گروه‌های جهادی در روستاها در راستای رفع مشکلات زیرساختی از قبیل آب و جاده و مواردی از این دست و در مجموع رفع کمبود در زیرساخت‌های مورد نیاز روستاها، می‌تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با برطرف کردن این مشکلات زمنیه مناسب برای اشتغال و امرارمعاش جوانان در روستاها فراهم شده و در وهله اول تثبیت جمعیت در روستاها و در وهله دوم مهاجرت معکوس روستاویان از شهرها به روستاها به عنوان اهداف مهم کشور محقق شود.

سردار حسن زاده دیگر هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی را ارتقای سطح روحیه انقلابی‌گری و جهادی در میان عمومی مردم به ویژه جوانان بسیجی دانست و افزود: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در کنار اهدافی والایی که دارند یک هدف اصلی را نیز به همراه خود دارد و آن ارتقای روحیه انقلابی، جهادی و در نهایت خودسازی جوانان و حاضران در این اردوهاست.

وی با بیان اینکه امروز همه ما باید برای اعتلای انقلاب اسلامی ایران که شکل‌گیری و استمرار آن حاصل خون مظهر شهداست تلاش کنیم عنوان کرد: ارتقای روحیه جهادی و تسری دادن آن به تمام دستگاه‌های اجرایی و جامعه می‌تواند ما را به اهداف عالیه انقلاب اسلامی برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها