خبرهای داغ:
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد اذعان کرد:

قدمت مساجد و فضاهای تاریخی، امتیاز استان در برگزاری جشنواره

نیلی گفت: برگزاری این رویداد در استان شهیدپرور قزوین امتیاز مثبت این دوره بود چرا که قزوین با داشتن مساجد کهن و فضای تاریخی و مذهبی انتخاب خوبی برای میزبانی بود ضمن اینکه برگزاری جشنواره در استان‌ها این رویداد را مردمی‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۶۴۴۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

حمید نیلی دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در میان سطوح مختلف جامعه استعدادهایی وجود دارد که در مساجد متبلور می‌شود، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در ظهور استعدادها و جریان سازی در حوزه تئاتر مؤثر باشد.
وی با اشاره به سابقه جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: سال گذشته بعد از وقفه‌ای طولانی دوازدهمین دوره این جشنواره را برگزار کردیم و سیل عظیم کارها به دبیرخانه رسید به‌گونه‌ای که واقعاً داوری و بازبینی آن آثار سخت بود و همین امر نشان داد بضاعت‌های خوبی در مساجد کشور نهفته است که نیاز به بسترسازی برای رشد و شکوفایی دارد.
نیلی با اشاره به اهمیت آموزش برای هنرمندان مسجدی خاطرنشان کرد: جشنواره مردمی تئاتر مسجد این ویژگی را دارد که بخش آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌عنوان یک برنامه جنبی مؤثر در خلال جشنواره تعریف شده است.
وی پتانسیل قزوین را برای برگزاری این رویداد، ارزشمند برشمرده و عنوان کرد: برگزاری این رویداد در استان شهیدپرور قزوین امتیاز مثبت این دوره بود چرا که قزوین با داشتن مساجد کهن و فضای تاریخی و مذهبی انتخاب خوبی برای میزبانی بود ضمن اینکه برگزاری جشنواره در استان‌ها این رویداد را مردمی‌تر می‌کند.
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد این جشنواره را مایه خیروبرکت برای هنر کشور دانست و خاطرنشان کرد: همان‌طور که درگذشته ورود به فضای هنری از طریق مساجد بود، شروع مجدد این جشنواره می‌تواند منجر به رشد و ورود هنرمندانی فرهیخته، فرهنگی و معنوی به عرصه هنر شود.
نیلی در پایان یادآور شد: بسیاری از کسانی که امروزه در حوزه تئاتر جریان‌ساز هستند، کارشان را از مسجد آغاز کرده‌اند و با توجه به توقف دو دهه‌ای این جشنواره امیدوار هستیم برگزاری هرساله آن منشأ حرکت و آغازی برای ورود دوباره علاقه‌مندان به فضای هنر باشد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها