آزاده دوران دفاع مقدس تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج»:

جنگ اقتصادی امروز نیازمند مدیریت دوران دفاع مقدس است

آزاده دوران دفاع مقدس تربت حیدریه تاکید کرد: جنگ اقتصادی نیازمند مدیریتی پاکدست، جهادی و انقلابی همانند دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۰۴۷۷۷۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ بمناسبت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی سراغ چند تن از این اسوه‌های صبر و مقاومت رفتیم و با آنان در خصوص چگونگی اعزام و لحظه اسارت و وضعیت امروز جامعه به گفت و گو پرداختیم.

آزادگان دفاع مقدس بعنوان اسوه صبر و مقاومت ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی، معتقدند شرایط امروز کشور و جنگ اقتصادی نیازمند مدیریتی پاکدست، جهادی و انقلابی همانند دوران دفاع مقدس است.

علیرضا فهیمی آزاده‌ای که در سال ۱۳۴۶ درتربت حیدریه به دنیا آمده و وقتی به اسارت دشمن درآمده تقریبا ۱۸ سال بیشتر نداشته به گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج نشست.

او که در چهار عملیات غرور آفرین رزمندگان علیه دشمن بعثی شرکت کرده بود بلاخره در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به اسارت صدامیان در می‌اید و از آنجا منتقل استخبارات عراق می‌شود.

وی می‌افزاید: در دوران ۳۸ ماه اسارت علاوه بر استخبارات عراق در پادگان الرشید بغداد، قریب به یکسال در اردوگاه ۱۱ استان صلاح الدین شهر تکریت و در نهایت استان بعقوبه شهر دیاله بعنوان اخرین مقر دوران اسارت را سپری کرده ام.

فهیمی مهمترین پیام ازادگان را صبر و استقامت عنوان کرد و افزود: آزادگان دفاع مقدس با صبر و شکیبایی و مقاومت جانانه خود دشمن را به کرنش واداشتند و برخی در همانجا به فیض عظیم شهادت و مابقی سرافرازانه به میهن اسلامی بازگشتند.

وی ولایتمداری را از شاخصه‌های مهم ازادگان دانست و افزود: آرادگان عاشق امام بودند و امروز هم دشمن و منافقین داخلی اش بدانند که ملت ایران پیرو ولایت است و در هر زمان گوش به فرمان رهبری است.

مطالبات رهبری روی زمین مانده است

وی با انتقاد از اینکه مطالبات رهبری همچنان روی زمین مانده، افزود: مسوولان در این چند سال مطالبات رهبری را عملیاتی نکردند و اینجا به مردم و به صراحت اعلام می‌کنم در هر کجا و برهه‌ای از زمان راهبردهای، ولی فقیه جامعه عملیاتی شده موفقیت از آن این ملت و کشور بوده و هر جا غفلت و سهل انگاری و یا بی تدبیری رخ داده آسیب آن متوجه کشور و مردم شده است.

فهیمی خاطر نشان کرد: هر چه رهبری در این سال‌ها بر اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی با دشمن تاکید می‌کنند، اما نگاه مسوولان به خارج از کشور است و منتطرند یکی بیاید و مشکلات را حل کند کما اینکه ما در داخل توان و ظرفیت رفع همه موانع اقتصادی و معیشتی را داریم فقط مدیریتی توانمند و با انگیزه و جهادی را می‌طلبد.

وی تنها راه نجات کشور در شرایط جنگ اقتصادی امروز را الگو گرفتن از مدیریت دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مردم همیشه پای نظام و انقلاب بوده و هستند و فقط باید مدیرانی کارآمد، جهادی و انقلابی میدان‌دار این جنگ اقتصادی با دشمن باشند تا همانند دوران دفاع مقدس که در جنگ نظامی دشمن را به زانو دراوردیم در این جنگ اقتصادی نیز جبهه استکبار را ناامید کنیم.

وی می‌افزاید: ایثارگران در دوران دفاع مقدس به وظیفه ذاتی خود عمل کردند و برخی با شهادت و برخی با جانبازی که هنوز سختی آن را تحمل می‌کنند و برخی دیگر با صبر و استقامت در دوران اسارت مایه سرافرازی نظام شدند و امروز وظیفه مسوولان و نسل جوان است که کشور را با مدیریتی کارآمد به پیش ببرند.

اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده است

این آزاده سرافراز اظهار داشت: امروز مهمترین مطالبه جدی از مردم و مسوولان عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در مرحله نخست باید از خودمان و خانه‌های مردم با خرید کالا‌های ایرانی و حمایت از تولید داخل رقم بخورد و در ادامه مسوولان به آنچه که در این سیاست‌ها به آن‌ها ابلاع شده جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست و مسوولان فقط شعار می‌دهند، اما در عمل به فکر ملت نیستند و این شایسته یک مسئول در تراز نظام اسلامی نیست.

این آزاده دفاع مقدس می‌افزاید: مردم ایران مردم نجیبی هستند و در دوران دفاع مقدس علی رغم محاصره اقتصادی و نظامی همین مردم با همراهی رزمندگان دلیر ایران حماسه افرینی کردند و دشمن را به عقب راندند و امروز هم اگر چنین مدیریتی بر بدنه کشور حاکم شود در جنگ اقتصادی به سلامت عبور خواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها