خبرهای داغ:
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود:

تغییر و تحوّل بوته آزمایش مدیران/اعتبار علمی و اخلاقی والای آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تغییر و تحوّل بوته آزمایش مدیران است گفت: آموزش و پرورش اعتبار علمی و اخلاقی والایی دارد، مسائل این حوزه باید در خود این مجموعه طرح و حل و فصل شود.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۵۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
تغییر و تحوّل بوته آزمایش مدیران/اعتبار علمی و اخلاقی والای آموزش و پرورشبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ سید محمد موسوی در اولین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه دعای ۳۸ صحیفه سجادیه امام زین العابدین (ع) منبع نگرش مدیریتی اش است افزود: فضائلی چون، اهتمام در عیب پوشانی، بخشش یکدیگر، شکرگزاری نعمات، اهتمام به خدمت به مردم و پرهیز از مسائلی که آلوده به تهمت و قضاوت است، محور کار و تلاش در آموزش و پرورش باید باشد.
وی با اشاره به نقش شورا گفت: شورای اداری فرصتی برای همه معاونین و کارشناسان است تا نقد‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان کنند و خط مشی مدیریت را شورای معاونین تعیین خواهد کرد و بالاترین سطح تصمیم گیری در این شورا اتفاق خواهد افتاد.
موسوی با تأکید بر اینکه تغییر و تحول در یک مجموعه لازمه رشد و پویایی است از طرح بعضی از مباحث، گفتار‌ها و نظرات در حوزه آموزش و پرورش که در صلاحیت گویندگان آن نیست و با آموزش و پرورش نسبتی ندارند انتقاد کرده و گفت: آموزش و پرورش اعتبار علمی و اخلاقی والایی دارد، مسائل این حوزه باید در خود این مجموعه طرح و حل و فصل شود، تفسیر و نقد غیر تخصصی کسانی که بیرون از فضای آموزش و پرورش هستند قطعا بر مبنای اطلاعات درستی نیست.
وی انسجام بین همکاران را مانع ورود هر گونه خللی به مجموعه آموزش و پرورش دانستند و بر مهندسی مجدد سیستم اداری و دست یابی به تحرک و پویایی این سیستم تاکید کرد و افزود: الزاماتی، چون بازنگری و کنار گذاشتن شیوه‌های ناکارآمد گذشته ضرورت یک تغییر است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ایجاد جوّ مثبت، اساسی‌ترین موضوع برای یک سازمان است؛ در جو مثبت امکان اصلاح و پالایش برای یک سیستم اداری ممکن می‌شود.
وی با اشاره به نگاه منفی برخی از کانال‌های فضای مجازی، ضعف سیستم اداری کنونی را نبود فضای مثبت ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: بدون این عامل اثرگذار راندمان و برون داد اندکی وجود خواهد داشت و این جریان مثبت در فضای اداره را شما در مدارس خواهد دید چرا که دورنمای یک مدیریت در مدارس قابل مشاهده است.
موسوی در توضیح این اصل مهم سازمانی گفت: هرگونه مراجعه مستقیم و بدون واسطه به حوزه ریاست و انجام امور، خارج از کانال معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان، موجب تضعیف سیستم خواهد شد.
وی در پایان سخنان خود از زحمات رؤسای گذشته آموزش و پرورش شاهرود قدردانی کرده و ارج گذاری به خدمات این بزرگواران را شایسته‌ترین قضاوت ممکن دانستند و از همه همکاران خواستند خود را برای مهر ماهی منسجم، پرانرژی و با نشاط آماده سازند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها