خبرهای داغ:
در حسینیه ثارالله تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج):

مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر(ع) برگزارشد

در حسینیه ثارالله تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) مراسم عزاداری شهادت امام محمدباقر(ع) برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۴۸۶۵۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام سلیمی مبلغ مستقر در تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در حسینیه عاشقان ثا رالله با حضور رزمندگان اظهارکرد: امام محمد باقر(ع) همچون امام جعفر صادق (ع)از شاگردان بسیار زیادی برخوردار بودند و خیلی از بزرگان در پای درس ایشان از فیوضات علمی و دینی بهره مند می شدند.
وی با بیان اینکه او را بدین جهت باقر نامیدند چون شکافنده علم بودادامه داد: امام محمد باقر(ع) وصیت کرده بودند که به مدت ده سال هنگام مراسم حج در منا برای ایشان اعزا داری کنند تا مظلومیت این امام عزیز به  گوش جهانیان برسد.
سلیمی بیان کرد: پیامبر (ص) به جابر فرمودند :ای جابر تو زنده می مانی تا امام محمد باقر(ع)را در کربلا ببینی سلام ما را به او برسان.  او در اربعین امام را در کربلا زیارت کرد و سلام پیامبر اسلام حضرت محمد)ص)را به ایشان رساند.
این مبلغ در پایان مختصری از زندگینامه امام را اینگونه تشریح کرد: امام باقر(ع) در ماه رجب 57 هجری چشم به جهان گشود که مدت عمر ایشان 58 سال بود و در هفت ذی الحجه سال117 هجری توسط هشام بن عبدالملک با سم به شهادت رسیدند و در قبرستان بقیع در کنار جدش امام حسن مجتبی(ع) و پدر شان امام سجاد (ع)به خاک سپرده شدند.
مراسم با روضه خوانی برادر نعمت اله درویشوند به پایان رسید.
8001/پ20/ب
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها