خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

سمت و سوی نظام‌آموزش باید در جهت استعدادپروری و ایجاد خلاقیت باشد

زاهدی گفت: در نظام آموزشی ما نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شود از جمله جهت نظام آموزشی باید به سمت و سوی پرسشگری، استعدادپروری و ایجاد خلاقیت باشد در حالی که در سیستم آموزشی ما، سیستم پرسش و پاسخ مطرح است
کد خبر: ۹۰۴۹۰۲۵
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در مراسم تجلیل از نونهالان نخبه در مسابقات جهانی ریاضی کودکان که در دفتر استاندار برگزارشد، بیان کرد: می توان استان قزوین را از بزرگترین استان‌های کشور برشمرد چرا که کوچک مردان و زنان بزرگی در دل خود پرورش می‌دهد.
 
 وی گفت: بزرگی به جمعیت و وسعت یک منطقه مربوط نمی شود بلکه به انسان‌هایی وابسته است که در آنجا زندگی کرده و در گسترش آن منطقه ایفای نقش می کنند.
 
استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به آموزش‌هایی که در مهد‌های کودک استان با هدف توسعه مفاهیم ریاضی انجام می شود، می توان نتیجه گرفت این آموزش ها جایگزین کمبودها و نواقصی بوده که در سیستم آموزشی نظام کنونی مشاهده می‌شود و عدم وجود فضایی جهت پرورش خلاقیت در سیستم آموزشی ما خلایی ملموس است.
 
زاهدی عنوان کرد: در نظام آموزشی ما نواقصی وجود دارد که باید اصلاح شود از جمله جهت نظام آموزشی باید به سمت و سوی پرسشگری، استعدادپروری و ایجاد خلاقیت باشد در حالی که در سیستم آموزشی ما، سیستم پرسش و پاسخ مطرح است.
 
وی افزود: دانش ریاضی، دانشی است که باید به آن بهای زیادی داده شود چرا که فعال شدن ذهن و ایجاد خلاقیت با استفاده از علم ریاضی موجب ارتباط با علوم دیگر شده و به همین دلیل است که باید به این دانش بهای زیادی داده شود.
 
 
 
کسب رتبه نخست مسابقات جهانی ریاضی کودکان توسط نونهالان قزوینی
 
در ادامه این مراسم وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: کسب روش‌های حل مشکلات زندگی، رشد شناختی و قدرت حل مساله از، بین بردن ترس از ریاضی، برداشتن موانع خلاقیت از جمله اهدافی است که تیم تخصصی آی مت دنبال می‌کند.
 
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طی دو سال گذشته موسسه آی مت در راستای توسعه مفاهیم ریاضی در دو شعبه زیبا شهر و قزوین فعالیت داشته که تحت حمایت سازمان بهزیستی بوده و 5 مهدکودک به صورت پایلوت به آموزش مفاهیم ریاضی در بین کودکان 3 تا 6 سال می‌پردازد.
 
وارثی عنوان کرد: در مسابقات جهانی مالزی، از بین 600 شرکت کننده، 130 نفر از نونهالان ایرانی نیز شرکت کردند که 3 کودک قزوینی با نامهای دیانا صدرایی، محمدپارسا محمدی و سارینا کاظم‌پور، از مهد کودک نیکان  با کسب 27 کاپ تیمی رتبه نخست مسابقات جهانی ریاضی کودکان به شیوه آی مت را کسب کردند.  
 
وارثی مطرح کرد: این طرح آموزشی طی2 سال گذشته در استان قزوین در 15 مرکز آموزشی که 5 مرکز آن تحت پوشش سازمان بهزیستی است،است، به اجرا درآمده که در این راستا 1000 نوآموز جذب و آموزش دیده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها