امام جمعه اردبیل گفت: ملت بزرگ ما سالهاست که در شدیدترین حصار اقتصادی قرار گرفته و این نیز بخشی از هزینه آرمانی است که ملت ما در مسیر اهداف آرمانی پرداخت می‌کند؛ ما به آمریکا ثابت خواهیم کرد که یک کشور مستقل در زمان معاصر امکان حیات سیاسی دارد.
کد خبر: ۹۰۴۹۵۹۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
آمریکا بداند کشور مستقل امکان حیات سیاسی دارد/ دولت در پرداخت وجه گندم خریداری شده تسریع نماید
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: این روز‌ها جمعیت استثنایی وارد استان ما شده و مراکز تفریحی و توریستی ما مملوّ از جمعیت است و این اقبال را باید غنیمت شمرد تا از آن حسن استفاده را نمود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: این اقبال عظیم نشان می‌دهد سرمایه گذاری در صنعت توریسم استان هم ضروری است و هم بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت؛ من از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور تشکر می‌کنم که تصمیم گرفته اند استان اردبیل را پایلوت قرار دهند و معتقدند هرچه در اردبیل سرمایه گذاری بکنند، هدر نمی‌رود، به همین جهت با اینکه اخیرا به اردبیل مسافرت کرده بودند، اما دو هفته دیگر با افتخار میزبان ایشان خواهیم بود.

وی گفت: در این ازدحام، ضعف‌هایی هم دیده می‌شود که برخی از آن‌ها از جانب مسئولین و برخی دیگر از سوی اهالی است. مسئولین باید در توسعه فضای سبز، احداث سرویس‌های بهداشتی، تسهیل حمل و نقل و ترافیک، ایجاد امکان تردد در سرعین و سایر مراکز تفریحی باید جدی باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه سخنان خود گفت: سرمایه گذارانی که برای ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی به استان می‌آیند نباید مورد اذیت قرار گیرند.

وی در خصوص کارشکنی در برابر سرمایه گذاران در مناطق توریستی استان به چند مورد اشاره کرد و افزود: بعضی از اهالی استان نیز در این روز‌های پربرکت تقصیراتی دارند، گران فروشی و طمع بیشتر و سوء استفاده از ازدحام، قصه پرغصه است؛ دیروز از مراکز توریستی استان گزارش به من رسیده که به مهمانان اجحاف و زورگویی شده و حتی از قیمت‌های رسمی اعلانی خود مراکز نیز بالاتر اخذ کرده اند؛ این‌ها همه سوء سلیقه تجار آن منطقه را نشان می‌دهد. این کار‌ها هم آبروی استان را می‌برد و هم توریست‌ها را پشیمان می‌کند، متأسفانه تعزیرات نیز در چنین ایامی حضوری مؤثر ندارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: این هفته از قوی‌ترین هواپیمای جنگنده در کشور رونمایی شد و ایرانیان توان علمی خود را در حد اعلی به رخ آمریکا کشیدند، با غض نظر از توانایی‌های ویژه این جنگنده، ساخت آن در دوره محاصره تکنولوژی، نشان از توان علمی بالا و دلیل بر حرکت علمی پرشتاب و پر فدرت کشور است؛ این حرکت نشان می‌دهد که در تمام موارد تحریم اگر اراده و اعتماد به نفس باشد، مشکل حل می‌شود.

وی افزود: اگر آمریکا می‌خواهد نتیجه تحریم را ببیند، به این جنگنده ایران نگاه کند و درس عبرت بگیرد و تازه این اول کار است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها تاکید داشت: از دولت محترم می‌خواهم در پرداخت وجه گندم خریداری شده تسریع نماید، از مسئولین استانی هم می‌خواهم موضوع را با جدیت تمام پی گیری نمایند.

نماینده، ولی فقیه در استان با گرامیداشت هفته دولت و تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر گفت: ما انسان‌های بزرگ و هزینه‌های سنگینی در برابر استقلال و حاکمیت ملی خود تقدیم کشور عزیزمان ایران کرده ایم، ۲۲۰ هزار شهید جنگ تحمیلی و انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگ علمی و معنوی و سیاسی از آن جمله است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ما سالهاست که در شدیدترین حصار اقتصادی قرار گرفته و این نیز بخشی از هزینه آرمانی است که ملت ما در مسیر اهداف آرمانی پرداخت می‌کند؛ ما به آمریکا ثابت خواهیم کرد که یک کشور مستقل در زمان معاصر امکان حیات سیاسی دارد.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: استراتژی آمریکا در برابر ایران در دولت ترامپ، فشار کوتاه مدت خرد کننده با استفاده از تمام امکانات است. آن‌ها می‌گویند فشار میان مدت یا بلندمدت در برابر ایران جواب نمی‌دهد، چون با تجربیاتی که دارند تدریجا خودشان را با تحریم وفق می‌دهند. اگر تحریم بلند مدت باشد ایران خواهد توانست خودش را به تدریج با آن شرایط سازگار کند و راهکار‌هایی را برای تعدیل فشار و دور زدن فشار پیداکند و عملا ماه‌های هفتم و هشتم از فشار تحریم کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو تحلیل گران می‌گویند اگر ایران بتواند در برابر تحریم‌های فعلی دوام بیاورد و آن را بلند مدت کند، پیروز خواهد شد و بازی را خواهد برد و اگر در این برهه ملت ما به مقاومت خود ادامه دهد و مدیران عرضه بیشتری نشان دهند، قطعا آن‌ها مغلوب می‌شوند.

وی افزود: ابزار اصلی آن‌ها در این فشار کوتاه مدت، جنگ روانی است، آمریکایی‌ها در جنگ روانی بسیار خوب عمل می‌کنند. اخیرا گروه اقدام ویژه بر علیه ایران تأسیس کرده اند و شدیدا تبلیغ می‌کنند که بعد از تأسیس این گروه شرایط ایران وخیم می‌شود در حالیکه اقدام ویژه‌ای نمانده که آن‌ها انجام ندهند و ترکش آن‌ها خالی است، اما نفس تشکیل این گروه اقدام اثر روانی دارد چرا که بقیه کار‌های آن‌ها هم همینطور است اوباما تحریم بدتر از تحریم ترامپ درست کرد، اما به جایی نرسید و آخر سر مجبور شد پای مذاکره با ایران بنشیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار