فرمانده سپاه امام رضا (ع):

بازاریان و اصناف سربازان جبهه اقتصادی هستند/ هسته‌های مقاومت در جبهه اقتصادی باید تشکیل شود

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: باید هسته‌های مقاومت در راستای مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن از سوی بازاریان و اصناف تشکیل شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۵۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری ظهر امروز در گردهمایی بسیج اصناف و بازاریان استان که همزمان با سالروز شهادت حاج مهدی عراقی در مجتمع امیر المومنین (ع) مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تبریک دهه ولایت اظهار داشت: خوشبختانه با وحدت و انسجامی که در جامعه وجود دارد مردم درک بسیار خوبی از شرایط حاکم امروز دارند و مطمئنا از این گردنه نه چندان آسان عبور خواهیم کرد.

وی با اشاره به دهه ولایت که آغاز آن عید قربان و پایان آن عید غدیر است، گفت: وقتی صحبت از قربان می‌شود شخصیت صاحب این روز یعنی حضرت ابراهیم خلیل الله در اذهان تداعی می‌شود که دو نکته اساسی از حضرت ابراهیم (ع) در این عید را می‌توان دید نکته اول مبارزه حضرت (ع) با بت زمان و بت‌شکنی ایشان است که همان مبارزه با طاغوت‌ها و هر آنچه که به جای الله حاکم است به ما می‌آموزد نکته دوم اطاعت محض حضرت (ع) است که ارتباط تنگاتنگی با بت‌شکنی دارد چرا که اطاعت و بندگی در سایه بت‌شکنی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: ذبح فرزند کار ساده‌ای نیست و گذاشتن کارد بر گلوی جوان از دست هر کسی بر نمی‌آید و کسانی می‌توانند چنان مطیع محض باشند که به درجه بالایی از بندگی و یقین رسیده باشند.

وی ابراز کرد: امتداد این راه مسیری به نام غدیر است که ارتباطش به حضرت علی (ع) بر می‌گردد. شخصیت حضرت علی (ع) شخصیتی بود که در برابر خداوند و شخص پیامبر (ص) مطیع محض دستورات الهی بود.

نظری ادامه داد: حضرت علی (ع) تمام شخصیت‌های بارز انسان کامل را داشتند، اما مجاهدت، مبارزه، استقامت و شهادت ایشان بسیار بارز بود.

وی گفت: غدیر در امتداد قران نمادی از زندگی و رسیدن به اهداف عالیه انسانی است. مسیر مبارزه حضرت ابراهیم (ع) و حضرت علی (ع) مجاهدت و استقامت در برابر کفر، طاغوت، ظلم و استکبار بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: ظلم، کفر و استکبار محدود به یک حوزه تاریخی نیست بلکه همیشه وجود دارد مهم این است که جبهه کفر و استکبار و ظلم را به خوبی شناسایی و در برابر آن ایستادگی نماییم.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماد استکبارستیزی است و به عنوان امانتی است که خداوند متعال به ما سپرده است و معمار کبیر انقلاب حفظ این نظام را از اوجب واجبات عنوان کردند.

نظری با اشاره به چرایی مخالفت استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: علت اصلی این دشمنی و مخالفت این است که نظام ما هیچ موقع اجازه ظلم به ظالم را نمی‌دهد و همواره فریاد حق‌خواهی را سر داده و راه شهادت که ضامن نظام الهی است استمرار دارد.

وی اظهار داشت: تهدید‌ها و جنگ سخت و نرم دشمن علیه ما همواره برای ما فرصت بوده است چرا که بعد از هشت سال دفاع مقدس اقتدار نظامی کشور ما با حضور انسان‌های بااراده و مومن در جایگاه بالایی قرار دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: با وجود اینکه آمریکا دارای تجهیزات نظامی بالایی نسبت به کشور ماست، ولی آنچه که به ما قدرت می‌دهد شجاعت و حضور انسان‌های مومن و با اراده است که امریکا فاقد چنین نیرو‌هایی است.

وی بیان داشت: تحریم‌های دشمن باعث شد که ما به علم هسته‌ای دست پیدا کنیم، ولی متاسفانه علیرغم فرمایشات رهبری ما کماکان وابسته به نفت و دلار‌های نفتی هستیم که باید در این زمینه خود را از وابستگی به اقتصاد تک محصولی رها کنیم در غیر این صورت این وابستگی ما را در حوزه اقتصادی گرفتار خواهد کرد.

نظری با بیان اینکه جنگ امروز دشمن جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نیازمند تدبیر هستیم و باید در خط مقدم اقتصاد پیروز این جنگ باشیم.

وی یادآور شد: امروز نبرد هشت ساله به نبرد اقتصادی منتقل شده و از آنجا که دشمنان در تجاوز به حرم ائمه اطهار (ع) موفق نبودند می‌خواهند در میدان اقتصادی انتقام بگیرند، اما برابر اعتقادات و آنچه تجربه کرده‌ایم به امید الهی از این میدان سربلند عبور خواهیم کرد به شرط آنکه سربازان جبهه اقتصادی آماده باشند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره داشت: باید در بخش تولید، توزیع و مصرف با اقدام انقلابی بسیج شده و در میدان اقتصادی به مبارزه بپردازیم.

وی خطاب به بازاریان و اصناف گفت: باید هسته‌های مقاومت در راستای مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن از سوی شما برای رفع گرفتاری مردم تشکیل شود به ویژه آن دسته از بازاریانی که به طور مستقیم با مایحتاج ضروری مردم در ارتباط هستند لذا باید جلسات مکرر در راستای تبادل نظرات، بیان پیشنهادات و ... تشکیل شود همانطور که در جنگ هشت ساله برای شکست دشمن تدابیری در برگزاری جلسات جبهه برگزار می‌شد.
‎‎
ارسال نظرات
پر بیننده ها