امام جمعه بندر دیر:

مساجد هیأتی اداره شود

بوشهر-امام جمعه دیر گفت: با وحدت هیأت امنا، پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ها فرهنگی ساماندهی شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۱۳۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر در همایش ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه های بسیج و هیأت امناء مساجد با بیان اینکه عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است اظهار داشت: اسلام بدون ولایت مورد پذیرش نیست چون ولایت راهنمای دین و اقامه کننده احکام اسلام است.

وی با بیان اینکه امام فقط زمامدار سیاسی جامعه نیست،افزود:امام باید پاسدار دین پیامبر باشد و با انحرافات و تحریف ها مقابله کند.

حسینی با اشاره به امتیازات امیر المؤمنین(ع) عنوان کرد: علی (ع) اولین کسی بود که از مردان اظهار مسلمانی کرد و پشت سر پیغمبر نمازگزارد.

وی ادامه داد: ایشان با تقوا ترین ، عالم ترین افراد بود و پیامبر وی  را برادر و جانشین خود می دانست.

امام جمعه دیر گفت:گاهی اوقات بخاطر عدم تحقیق و پژوهش جوانان ما تحت تأثیر القائات دشمن قرار می گیرند و شخصیت ها بزرگی چون امیر المؤمنین(ع) را رها کرده و بدنبال عرفان های کاذب می روند.

حسینی  با بیان اینکه در صدر اسلام تمامی امور مسلمانان در مساجد دنبال می شد،افزود: در انقلاب اسلامی ما نیز مساجد نقش خود را دوباره باز یافتند و در پیروزی انقلاب نقش آفرین شدند.

وی خاطرنشان کرد:در هشت سال دفاع مقدس نیز از همین مساجد نیروهای رزمنده ساماندهی شده و به جبهه ها اعزام می شدند و امروز  تنها راه مقابله با هجمه  فرهنگی دشمن تقویت باورهای دینی و ایثارگری در جامعه است که با رونق گرفتن سنگر مساجد ممکن می شود.

امام جمعه بندر دیر یاد آور شد: یکی از دلائل افزایش آسیب های اجتماعی و طلاق ها کمرنگ شدن نقش مساجد و فعالیت های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه با محوریت و سنگر بودن مساجد جامعه سالمی خواهیم داشت، تأکید کرد :مساجد به صورت هیأتی اداره و از تک روی پرهیز شود و پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری  و هیأت امنا با محوریت امام جماعت مساجد برنامه های فرهنگی را سامان دهند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات