خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین خبر داد:

افتتاح دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی

طاهرخانی گفت: جشنواره بزرگ اقوام ایرانی به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی قزوین، از تاریخ 5 لغایت 9 شهریور ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۵۱۱۳۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و با حضور آشناگر معاون سیاسی، بیدخام معاون امور اجتماعی استاندار، موسوی فرماندار قزوین و جمعی از مسوولان استانی در حال برگزاری است.
مهندس هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین، در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره بزرگ اقوام ایرانی به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی قزوین، از تاریخ 5 لغایت 9 شهریور ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در حال برگزاری است.
وی افزود: این جشنواره در محورهای مختلفی همچون معرفی و نمایش آداب و رسوم و آیین ‌های ویژه اقوام ایرانی برگزار می گردد.
این مسئول ضمن اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: این جشنواره و نمایشگاه با هدف ایجاد فضایی بمنظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر، معرفی توانمندی های استان ها در زمینه صنایع دستی و آشنایی بازدیدکنندگان با فرهنگ آداب و سنن مناطق استان های مشارکت کننده، ایجاد فضا جهت برقراری ارتباط مستقيم بين مصرف كننده و توليدكننده و غیره برپا شده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه یادآور شد: پخش موسیقی سنتی قوم های مختلف کشور، موسیقی محلی، اجرای برنامه های شاد، معرفی اداب و رسوم اقوام شرکت کننده در پذیرایی از بازدیدکنندگان و غیره نیز در مدت برگزاری فضای خاصی را در نمایشگاه به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در پایان افزود: با توجه به استقبال همشهریان و نیز لزوم آشنایی جوانان با فرهنگ های مختلف ایرانی، به دنبال ایجاد این فرصت مناسب جهت برگزاری جشنواره های قومی به صورت دائمی در استان قزوین هستیم.
طاهرخانی ضمن دعوت هم استانی ها جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی همزمان با نمایشگاه سوغات و هدایا در مدت برگزاری از ساعت 17 الی23 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین واقع در بلوار امام خمینی(ره)، جنب صدا و سیما جهت بازدید عموم و همشهریان عزیز دایر می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها