وهاب کاظمی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک:
این پیام رسول اکرم(ص) است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۳۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛حجت الاسلام عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر گفت: غدیر درس‌های زیادی برای ملت‌ها، دولت‌ها و آحاد مردم مسلمان دارد.

وی افزود : امیرالمؤمنین(ع) محور وحدت است ، غدیر محور وحدت است و هجدهم ذی الحجه هر سال یادآور واقعه ای مهم و نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که شیعیان از آن به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی یعنی «عید غدیر» یاد می کنند. در این روز شیعیان و محبان اهل بیت (ع) به جشن و شادی و سرور می پردازند و این روز عظیم را به یکدیگر شادباش می گویند.

عبدی با تاکید بر قطعیت واقعه غدیر به جایگاه این واقعه در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت : این پیام رسول اکرم(ص) است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند.

وی افزود: هیات‎های مذهبی تنها به مصیبت‌ها نپردازند بلکه سرور و عید اسلامی را با شکوه برپا کنند، خطبه خوانی غدیر و هدیه دادن کتاب در منزلت امام علی (ع) به یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، تلویزیون‌های شهری و امکانات تبلیغی برای عید غدیر و معرفی شخصیت امیرالمومنان(ع) به کار گیری شود، دیدار از علما و سادات هم انجام شود و سادات بیشتر از دیگران به عید غدیر توجه کنند

وی با اشاره به دشمنی های فراوانی که علیه اسلام و مکتب تشیع صورت می‌گیرد، بر ضرورت شناساندن علوم و معارف غنی اهل بیت (ع) به جوامع دنیا و نسل‌های آینده تأکید و اظهار کرد: امروز با توجه به وجود جریانات مختلف در جامعه و برخی موضع‌گیری‌هایی که علیه فرهنگ و معارف اسلامی صورت می‌گیرد ابراز وجود، موضع‌گیری و اعلام موجودیت در برابر این جریانات ضروری است تا بدانند فرهنگ اهل بیت (ع) جاودان است و هرگز با سخنان گزاف عده‌ای محدود از بین نمی‌رود.

عبدی با بیان اینکه دفاع از غدیر وظیفه مهمی است و باید در مقابل شبهه افکنی‌های دشمنان خود را قوی کنیم، یادآور شد: مانند نوروز فضای شاد برپا کنید، جشن‌های غدیر را در فضای بسته انجام ندهید و در محیط عمومی برپا شود، این جشن را به بیرون بکشانید تا همه افراد در این جشن ها و فضای جامعه شرکت کنند تا جامعه با عطر ولایت امیرالمومنان مملو شود.

عبدی با اشاره به برنامه‌هایی که دشمنان حضرت علی (ع) برای محو فضایل حضرت داشتند ولی الحمدلله هر کدام از آنها سندی بر حقانیت و فضایل حضرت شدند، افزود: امروز حقیقت و نورانیت امیرالمومنین و ائمه اطهار (ع) بررسی مخفی نمانده‌ است؛ به گونه‌ای که شرق و غرب به دنبال آن هستند و می‌خواهند از این مکتب کسب معرفت کنند.

ارسال نظرات