به همت حوزه ۳ سپاه ناحیه یاسر مشهد؛

جشن عید غدیر با عنوان «بسیجی، مدافع حریم ولایت، مدافع علی» در مشهد برگزار شد

به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه ۳ سپاه ناحیه یاسر مشهد جشن عید غدیر تحت عنوان «بسیجی، مدافع حریم ولایت، مدافع علی» برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۶۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، بسیجیان پایگاه‌های مقاومت حوزه سه سپاه ناحیه یاسر مشهد، جشن شب عید غدیر را به همراه برنامه‌های متنوع، در مساجد و پارک‌های حوزه سرزمینی این ناحیه برگزار کردند تا یاد و خاطره این واقعه عظیم را در اذهان مردم زنده کنند.

در مصاحبه‌ای که خبرنگار بسیج با حاج طالبی؛ فرمانده حوزه سه سپاه  ناحیه یاسر مشهد، صورت گرفت، وی ابتدا با تبریک عید غدیر به بیان واقعه غدیر پرداخت و گفت: طبق روایت متواتر از صد و ده نفر از اصحاب حضرت رسول (ص) و به اذعان مدارک متعدد از شیعه و سنی، در سال دهم هجری، پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین سفر حج خود که جمع کثیری از مسلمانان در آن حضور داشتند و در مکانی موسوم به غدیر خم (محل تلاقی راه‌های شام، عراق، مدینه و مصر) مأمور شد تا پیام مهمی را از جانب خدا به بندگان او ابلاغ نماید؛ این پیام کامل کننده زحمات و وظایف او بود و ارزشی به اندازه کل رسالت او داشت. موضوع این پیام چیزی نبود جز ولایت و جانشینی حضرت، که اصل ولایت را به عنوان مهم‌ترین و آخرین اصل دین به آن اضافه می‌کرد. پس از نماز ظهر، جایگاهی برپا شد و پیامبر (ص) بالا رفته و در میان جمعیت حاضر از مسلمانان که حدود صد و بیست هزار نفر بودند طی خطبه‌ای طولانی از مسائل مهمی از جمله امامت و ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام و بیعت با وی، امامت یازده نفر از فرزندان علی علیه السلام پس از او و اهمیت و جایگاه دوستان و دشمنان اهل بیت علیهم السلام سخن گفت. سپس در پایان، ارزشمندترین و مهم‌ترین امر به معروف را _که دستور الهی است_ رساندن پیام غدیر توسط غایبان به حاضران و حفظ آن از گزند فراموشی و تحریف معرفی کرد.

وی ادامه داد: اکنون صد‌ها سال از آن واقعه می‌گذرد و شیعیان هر ساله روزی که این پیام در آن ابلاغ گردید و علی علیه السلام به جانشینی پیامبر منسوب شد را عید داشته و جشن میگیرند (امام صادق علیه السلام: بالاترین و بزرگترین و شریف‌ترین اعیاد روزی است که خدا دین را در آن روز کامل گردانید) و با رفتن به خانه سیدان فامیل، این عید را به فرزندان علی علیه السلام نیز تبریک می‌گویند.

حاج طالبی افزود: در همین راستا، جوانان بسیجی مخلص و رهرو ولایت با احساس مسئولیت نسبت به دستور پیامبر (ص) برای رساندن پیام غدیر به دیگران و حفظ آن در برابر تحریفات، برنامه‌ها و مراسمات متعددی را جهت گرامیداشت و یادآوری این واقعه مهم و بزرگ در شب عید در مساجد و پارک‌های مربوطه برگزار کردند. از جمله آن‌ها پایگاه‌های مقاومت بسیج زیر مجموعه حوزه سه یاسر بودند.

فرمانده حوزه سه ناحیه یاسر در ادامه از کیفیت برگزاری این برنامه‌ها که با حضور انقلابی و همکاری برادران بسیجی استحکام، نظم و دلگرمی بیش تری پیدا کردند، گزارش مختصری ارائه داد و افزود: پایگاه امام زمان عج (مسجد قائم) واقع در مجتمع‌های مسکونی آرمس ضمن برپایی غرفه‌های نمایش و فروش صنایع دستی و ایستگاه صلواتی پیش از اذان در جنب مسجد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، جشن مفصلی را در این شب عزیز برگزار کردند. آیتم‌های این جشن که با مجری گری آقای قویدل همراه بودند شامل تئاتر، اجرای آهنگ زنده توسط آقای قلی زاده و مداحی جناب آقای زال فاطمی بودند.

پایگاه شهدای جهاد سازندگی واقع در محله جاهدشهر در کنار برپایی غرفه‌هایی برای مطالعه کتاب و سرگرمی کودکان، جشن شب عید غدیر را پس از اقامه نماز جماعت برپا کردند که با سخنرانی، مولودی خوانی و نورافشانی همراه بود.

پایگاه عمار واقع در محمدیه که به تازگی و در مدت چهار ماه است در جنب پارک آفرینش استقرار یافته با همکاری جوانان هیئت الشهدا و مسجد آفرینش، جشن خود را پس از اقامه نماز جماعت در فضای پارک و در محیطی باطراوت و پرنشاط برگزار کردند که با صمیمیت و اخلاص خاصی همراه بود. این جشن که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و با مجری گری برادر بسیجی مهدی الداغی آغاز شد، دارای بخش‌های جذابی بود که با روحیه اکثر مخاطبان آن یعنی کودکان و نوجوانان محله، تناسب خوبی داشت؛ این بخش‌ها عبارت بودند از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی در رابطه با راه‌های شاد زیستن و جلوگیری از افسردگی در دنیای امروز، برگزاری مسابقات متنوع مانند پاسخ به سؤالات مربوط به غدیرخم همراه با اهدای جوایز ارزشی، مولودی خوانی، سخنرانی نماینده محترم هیئت امنای مسجد آفرینش جناب آقای امین شعبانی در رابطه با برنامه‌های آینده مسجد و گزارشی از فعالیت‌های گذشته آن، نور افشانی، قرعه کشی و همچنین پخش آهنگ‌های شاد و متناسب با عید غدیرخم که فرح افزای محفل و مجلس بود.

وی یادآور شد: اغلب جشن‌های یادشده که در سایر مساجد نیز با همین شرایط برگزار شدند از کمی پس از اذان مغرب تا پاسی از شب یعنی حدود ساعت ۲۳ ادامه داشتند که به همت برادران کوشای بسیجی از جهت امنیتی تأمین می‌شدند. مردم محل نیز با حضور گرم، صمیمی و حداکثری خود علی الخصوص نوجوانان و جوانان، به این برنامه‌ها معنا می‌بخشیدند.

 پاسدار حاج طالبی از ابعاد دیگری کیفیت برنامه‌ها را مورد بررسی قرار داده و اظهار داشت: آنچه بیش از هر چیز در برنامه‌های برگزار شده مورد توجه قرار گرفت، شور و حال و گستردگی بیش‌تر آن نسبت به سال‌های گذشته بود که این موضوع نیز حاصل دقت نظر و توجه برادران بسیجی و جوانان انقلابی برگزار کننده به اهمیت روز افزون عید غدیر خم بوده است؛ البته که شور و حال این جشن‌ها با برگزاری آن‌ها به دور از هرگونه حرکت ضد وحدت اسلامی و اسراف و تبذیر و همچنین ارائه ابتکارات جالب و ایده‌های نو برای صرف هزینه کم تر، توجه بیش تری را به خود جلب می‌کرد و الگوی خوبی برای دیگر نهاد‌های فرهنگی از جمله هیئات مذهبی بود. پیش بینی می‌شود که ان شاءالله برنامه‌ها و جشن‌های گرامیداشت عید غدیر هر ساله نسبت به سال‌های گذشته همراه با تمرکز بیش‌تر بر روی مسائل معرفتی و به صورت گسترده‌تر و قوی‌تر برگزار شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها