فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد:

راه اندازی سه صندوق قرض الحسنه اشتغال‌زا/ ایجاد اشتغال برای 15 نفر در منطقه برزش آباد

فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد گفت: ر راستای تقویت تولید ملی تلاش شده با راه اندازی سه صندوق قرض‌الحسنه محله محور و اشتغالزا علاوه بر حمایت از تولید ملی و محلی اشتغالزایی هم داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۵۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
سرهنگ پاسدار هادی موحد نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است ما در سپاه ناحیه مالک اشتر تلاش کردیم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب از کالای ایرانی حمایت کرده و هیچ کالایی که ساخته دست کارگران ایرانی نباشد را خریداری نکنیم.

وی ادامه داد: در راستای تقویت تولید ملی تلاش شده با راه اندازی سه صندوق قرض‌الحسنه محله محور و اشتغالزا علاوه بر حمایت از تولید ملی و محلی اشتغالزایی هم داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد به فعالیت‌های گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های مختلف گروه‌های جهادی مختلفی را راه اندازی کردیم که به محرومین خدماتی ارائه کنند. در سال‌های گذشته گروه‌های جهادی متشکل از خواهران و برداران در مناطق زلزله زده فریمان و بخش رضویه حضور پیدا کردند.

وی ابراز داشت: ما در سطح ناحیه، یک گروه جهادی ویژه متشکل از ۵۰ نفر و سه گروه جهادی سطح ۱، ۲ و ۳ داریم که گروه جهادی ویژه از ابتدای تابستان تاکنون چهار مرحله در مناطق محروم بخش رضویه و بویژه روستای درخت بید از روستاهی زلزله‌زده حضور داشتند.

موحدنیا خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۷۰ نفر روز اردوی جهادی ۱۰ روزه،  ۳۸۰ نفر روز اردوی هفت روزه، ۲۲۰ نفر روز اردوی سه روزه و ۱۵۰ نفر روز اردوی یک روزه داشتیم.

وی افزود: حرکت دیگری که گروه‌های جهادی ما امسال داشتند اعزام ۸۰ نفر از گروه‌های جهادی به منطقه زلزله زده کرمانشاه بود که به مدت ۱۰ روز در فروردین ماه سال جاری در مناطق تحت تعهد سپاه استان خراسان رضوی حضور داشتند و کمک‌های شایانی به زلزله‌زدگان ارائه کردند.
 
احداث مسجد، خانه عالم و خانه معسر در روستای درخت بید

فرمانده سپاه ناحیه مالک اشتر مشهد به احداث مسجدی به متراژ ۴۵۰ متر مربع، ساخت خانه عالم، ساخت خانه معسر و کمک به لایروبی قنات امسال در روستای درخت بید توسط جهادگران اشاره کرد و گفت: ۶ مدرسه در بخش رضویه نیز نقاشی و رنگ آمیزی شده است.

وی ابراز داشت: به گروه‌های جهادی که از سایر استان‌های کشور به مناطق و روستا‌های محروم مشهد نیز اعزام شدند خدمات و پشتیبانی‌هایی ارائه کردیم. در منطقه طرق هم که از مناطق حاشیه شهر مشهد است به مدارس آن منطقه در بخش رنگ آمیزی و تعمیر لوازم مدرسه نیز کمک‌هایی صورت گرفت.

وی از اعزام یک گروه جهادی ۱۵ نفره امروز به روستای درخت بید جهت تکمیل کار در این روستا خبر داد.
 
ایجاد اشتغال برای 15 نفر در سه سال گذشته

موحدنیا اظهار داشت: ما با توجه به در اختیار داشتن پادگان برزش آباد توانستیم با کاشت دو هکتار زعفران، کاشت نخود و گندم دیم و احداث گلخانه در طول سه سال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته و برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها