سید ساجد یعقوبی
مدیر ارتباطات شهرداری اردبیل:
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اردبیل گفت: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی برای چهارمین سال متوالی طرح پاکبانان محرم در اردبیل اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۱۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

 طرح پاکبانان محرم در اردبیل اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی لاله امروز در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: طرح پاکبانان محرم یک طرح اجتماعی و فرهنگی است که طی سه سال گذشته با همت شهرداری اردبیل و تلاش اعضای انجمن دیده بان طبیعت اردبیل در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر اردبیل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام فرهنگی در راستای پاکسازی مسیر عزادارن حسینی، حرکتی ارزشمند و قابل تقدیر است گفت: شهر اردبیل اولین شهر در کشور است که این طرح در آن اجرا شده و الگویی برای سایر شهرها مطرح است.

مدیر ارتباطات شهرداری اردبیل به مشارکت وسیع سازمانهای مردم نهاد و جوانان تشکلهای غیر دولتی در برگزاری تمامی مراسمات شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل طی سالیان گذشته در بهره گیری از توان و ظرفیت سمن ها توانسته است موفق عمل کند.

لاله از فضا سازی مناسبتی شهر با نصب پرچم ویژه ماه محرم خبر داد و افزود: المان هایی ویژه ای نیز در خصوص ماه محرم طراحی شده که در شهر نصب می شود تا فضای شهر حال و هوای حسینی داشته باشد.

مدیر ارتباطات شهرداری اردبیل همچنان به برپایی ایستگاههای صلواتی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری اردبیل برای برگزار کردن عزاداری شایسته در شهر است چرا که اردبیل پایتخت حسینت در ایام تاسوعا و عاشورا، علاوه بر شهروندان میزبان میهمانان ویژه ای از اقصی نقاط کشور خواهد شد.

وی به آماده سازی فضای لازم برای اجتماع عظیم عزاداران حسینی در میدان عالی قاپو اشاره کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده امسال نیز دارالارشاد اردبیل، مکتب ایثار و ایمان و شهادت، به یاد شهدای کربلا عزاداری کرده و بار دیگر با خلق حماسه‌ای معنوی ارادت خود را به اهل بیت (ع) ثابت خواهند کرد.

ارسال نظرات