خبرهای داغ:
در آستانه فرا رسیدن "هفته امر به معروف و نهی از منکر"

برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نظامی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۲۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در آستانه محرم و به میزبانی آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه مردم شاهرود، توجه مردم شریف شهرستان و مسئولین را به این نکته مهم جلب کردند که تذکّرات زبانی بخشی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و تمامی تلاش‌ها در این زمینه نباید به منکرات خلاصه شود، به طرح و بیان معروف‌ها (ارزش ها) در جامعه نیز توجه شود.
وی تقویت حس" امید" را مهم‌ترین معروفی دانستند که نیاز اکنون جامعه است و مقام معظم رهبری نیز به آن تأکید دارند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود محرم را فرصتی برای فرهنگ سازیِ" امید آفرینی" در جامعه دانسته و تأکید کردند این امید آفرینی کاذب نیست بلکه کاملا واقعی است و متکی بر نقاط قوت و مثبت جامعه است.
وی «احتکار» را منکری دانستند که موجبات ناامیدی مردم را فراهم می‌کند و باید با آن برخورد جدی شود.
در این نشست سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان را، فریضه و معروف مهمی دانستند که در راستای سند تحول بنیادین و تدریس محتوای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در مدارس پیگیری می‌شود.
وی، گزینش نیروی‌های سالم و نظارت برفعالیت آن‌ها را از دیگر الویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت دانستند.
موسوی پیشنهاد کرد از جوانان بخواهیم در جلسات وکارگروه‌های ستاد امر به معروف حضور یافته و به آن‌ها اطمینان بدهیم فضا برای استفاده از نظرات و طرح انتقادات آن‌ها مهیا است.
وی ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر را باید از خود شروع کنیم، و اشکالات موجود دستگا‌های اجرایی سطح شهرستان را شناسایی و در اصلاح آن‌ها و رضایت مردم بکوشیم.
موسوی افزود: با تلاش همه همکاران در مجموعه آموزش و پرورش شاهرود، مهرماه امسال و سال تحصیلی جدید را با شور حسینی و عشق به امام حسین (ع) شروع خواهیم کرد.
در این جلسه برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سوی دبیر این ستاد جهت اطلاع و هماهنگی لازم اعلام شد.
روسای دستگاه‌های اجرایی و امنیتی حاضر در این جلسه بر تقویت " شور حسینی "، " پیوند مردم و مرجعیت"، "پرهیز از نمادها، ابداعات و اشعار فاقد شعور حسینی "، " خدمتگزاری به مردم و انجام وظیفه صادقانه "، " رعایت حقوق عمومی "، " ترویج فرهنگ کار و تلاش" " پرهیز از ایجاد اختلاف بین عزاداران حسینی " و ... تأکید نمودند.
در این جلسه محمد کرم محمدی فرماندار شاهرود، عبیری فرمانده سپاه ناحیه شاهرود، رجبی دادستان شاهرود، احمدی شهردار شاهرود و دیگر مسئولین شهرستانی حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها