ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» آغاز به کار کرد

به همت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۵۵۸۸۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حمید سبحانی مدیر اجرایی ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» در نشست خبری که صبح امروز در موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد به برگزاری این دوره مسابقه اشاره و ابراز کرد: امسال جشنواره ملی عکس فعالیت خود را در بخش‌های متنوعی همچون زیارت، سبک زندگی و سیره رضوی، زائران پیاده و معماری حرم مطهر رضوی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امسال در این جشنواره نگاه ویژه‌ای به زائران پیاده رضوی شده است، گفت: شرکت کننندگان می‌توانند عکس‌های متنوعی با موضوع زیارت، حالات و توسلات زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع)، اهدای نذورات در مسیر‌های منتهی به مشهد و ... به جشنواره ارسال کنند.

سبحانی تصریح کرد: همچنین دبیرخانه در این دوره پذیرای عکس‌هایی با مفهوم شادی جمعی و روحیه همیاری با موضوع کاروان‌های زیرسایه خورشید خواهد بود.

وی در ادامه به برپایی اردو ویژه شرکت‌کنندگان در جشنواره اشاره کرد و افزود: در دوره‌های قبلی اردو‌های زیارتی تنها در حرم مطهر رضوی و اطراف آن برگزار می‌شد، اما امسال برای اولین بار اردویی به مناسبت شهادت علی بن موسی الرضا (ع) در ایام دهه پایانی ماه صفر و در مسیر‌های پیاده‌روی زائران رضوی به مشهدالرضا (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی ششمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» با اشاره به اینکه اردویی نیز با موضوع معماری در حرم رضوی برگزار می‌‎شود، تصریح کرد: در این اردو تعداد محدودی از عکاسان با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) از معماری سنتی و زیبای این آستان مقدس عکاسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید به سایت ww.aqraks.ir مراجعه و پس از ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در هشتگ اینستاگرام به آدرس #۶aqaks۹۷ ارسال کنند.

سبحانی آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ آبان ماه دانست و خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به جشنواره در آذر ماه سال جاری با حضور اساتید برجسته کشوری داوری خواهد شد. همچنین نمایشگاه، چاپ کتابی از آثار برگزیده و اختتامیه در زمستان سال ۹۷ برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها