خبرهای داغ:
کارشناس مسایل دینی:

امام حسین (ع) مظهر غیرت خداست

کارشناس مسایل دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت لردگان، گفت: واقعه کربلا، داستان یک تاریخ و یک سرزمین نیست؛ بلکه قیام کربلا یک فرهنگ است.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۵۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در شب دوم محرم مراسم عزاداری با حضور بسیجیان و کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان لردگان در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور، در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه عزای سیدالشهداء علیه السلام و یاران باوفایش، گفت: حضرت امام حسین (علیه السلام) مظهر غیرت خداست.

وی، افزود: در زمان امام حسین(علیه السلام) در جایی که انحطاط در جامعه مسلمین داشت کاری می کرد که از اسلام فقط اسمی باقی بماند، غیرت دینی حضرت ایشان را به چنین قیام با عظمتی کشانید.

کریم پور، ادامه داد: محرم بهار شور و شعور است، بهار عاطفه و ایمان است و ماه ولایت مداری شیعیان است، هرقدر در محرم شور و شعور زیاد باشد، تحکم اسلام و شیعه بیشتر است.

وی گفت: واقعه کربلا، داستان یک تاریخ و یک سرزمین نیست؛ بلکه قیام کربلا یک فرهنگ است، که اسلام را زنده نگه داشته  و در آینده نیز حفظ اسلام مدیون زنده نگهداشتن محرم و عاشوراست.

ذکر مصیبت، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های  این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها