حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمی گفت: امام حسین علیه السلام با هدف احیاى دین خدا قیام و حرکت خویش را آغاز کرد و با شهادت خود و یارانش به مقصود بزرگ خود رسید.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۳۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کار کنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: شناخت فلسفه و چرایی قیام امام حسین(علیه السلام) نقش تعیین کننده‌ای در بقای نهضت کربلا دارد؛ زیرا پاسخ به این چرایی است که حرکت مردم را در طول تاریخ شکل داده و امام حسین(علیه السلام) را به عنوان سرمشق حرکت‌های مردمی علیه ظلم ظالمان بویژه علیه حکومت‌های دینی طاغوتی تبدیل کرده که مدعی مشروعیت دینی بودند و برای خودشان حریم و دژی از ساحت قداست دینی ساخته بودند. بنابراین شناخت فلسفه و چرایی قیام می‌تواند به بقا، استمرار و تداوم قیام حسینی کمک کند.

دکتر هاشمی در ادامه گفت :قیام امام حسین(علیه السلام) مظهر نبرد حق علیه باطل بود و امام حسین علیه السلام با هدف احیاى دین خدا قیام و حرکت خویش را آغاز کرد وبا شهادت خود و یارانش به مقصود بزرگ خود رسید.

وی خاطر نشان کرد : بهترین راه برای شناخت علل و چرایی و فلسفه قیام حضرت حسین(علیه السلام) را باید در کلام و سخنان خود آن حضرت جست.

دکتر هاشمی،  ادامه داد: امام حسین علیه السلام به اشکال گوناگون شخصیت خود را تعریف کرده و در عبارات و سخنان متعدد به فلسفه قیام خویش اشاره فرموده اند؛ لذا از مهمترین علل و فلسفه قیام آن حضرت می‌توان، خوف و خشیت از خدا، اطاعت امر الهی، رضایت خدا، دعوت مردم به اسلام حقیقی، مبارزه با بدعت را نام برد.

وی، احیای دین اجتماعی، احیای حق و ابطال باطل، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و مخالفان سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلام)، احیای نشانه‌های دینداری در جامعه و تشکیل حکومت اسلامی را از دیگر علت های قیام امام حسین علیه السلام برشمرد.

ارسال نظرات